Avatar billede Bennis Nybegynder
23. august 2009 - 17:45 Der er 8 kommentarer

Kan ikke komme på internettet

Hej,

jeg har et lidt besynderligt problem..

Min situation er, at jeg har brug for internet, mens jeg er på et lan, og det mener jeg jo ikke burde være et problem.

Det er det dog, jeg kan fint gå på internettet med enten min Dell's indbyggede 3 modem, eller 3g router fra 3 eller telenor 3 modem i Norge.. Men så snart jeg tilføjer et lan netværk, så kan jeg ikke længere bruge internettet (kan hverken pinge eller noget).

Jeg giver en statisk IP m.m på mit kablede lan netværk, sætter kabel i.. og vupti internettet forsvinder.. Jeg har også prøvet at sætte kabel i og så boote PC, men går stadig galt.. Men så snart jeg fjernet netværkskablet, så virker intettet fint igen.. Nogen der har et bud på en løsnign ?
Avatar billede Bennis Nybegynder
23. august 2009 - 17:47 #1
Jeg glemte at nævne at jeg kører gennem en switch så er ikke noget pjat router indstilling :)
Avatar billede ksoren Nybegynder
23. august 2009 - 17:52 #2
Sætter du også en gateway på lan-kortet?
Avatar billede Bennis Nybegynder
23. august 2009 - 18:06 #3
ja
Avatar billede ksoren Nybegynder
23. august 2009 - 18:12 #4
La' vær' med det. Den skal du kun bruge, hvis du via lan-nettet skal videre ud på et andet netværk.
Avatar billede ksoren Nybegynder
23. august 2009 - 18:36 #5
Og skal man have en default gateway på lankortet, men den ikke fører til internettet, skal man sørge for, at gatewayen på det andet kort har højere prioritet.
Avatar billede Bennis Nybegynder
23. august 2009 - 18:55 #6
Okay, kanon tak, det prøver jeg da lige at se om ikke hjælper :)

Er der nogen måde/hvordan at sørge for sidst nævnte, at det har højere prioritet, de få gange jeg har behov for det ?
Avatar billede ksoren Nybegynder
23. august 2009 - 22:39 #7
Det kan gøres i avancerede indstillinger for tcp/ip. Det er "metric" værdien.
Avatar billede Bennis Nybegynder
28. maj 2012 - 19:02 #8
smid lige et svar :=)