Avatar billede taygoo Nybegynder
22. august 2009 - 17:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bærbar oplader ikke

Bærbar: HP compaq 6710b
Problem: Batteriet bliver ikke opladt

Gennem natten har min bærbar blevet opladt, men i morges var der batteriet næsten tomt. Jeg har siddet og arbejdet det meste af dagen - med oplader.
Når jeg tager opladerstikket ud, slår den over til batteriet. Så der er forbindelse til batteriet.
Jeg sætter stikket i igen, og det lille ikon i hjørne viser at den oplader i 10 sek. hvorefter den "bare viser" strømtilsluttet, og har lavt batteri.

Nogle ideer?
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2009 - 17:48 #1
hvor gammelt er batteriet?
Avatar billede taygoo Nybegynder
22. august 2009 - 17:54 #2
ca. 2 år vil jeg gætte på.

Købte den sidste efterår, som en brugt demo.
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2009 - 17:57 #3
Hmm! kan være derfor, det holder jo ikke evigt. Men er det lige opstået? og hvor lang tid kan den køre på batteriet før den lukker ned?
Avatar billede taygoo Nybegynder
22. august 2009 - 18:02 #4
Nej.. men de burde kunne holde i længere tid. For 2 dage siden, kunne den oplade og holde 1½ time før den lukkede.. jeg ved ikke endnu hvor lang tid før batteriet løber tør for strøm, men gætter på  10 min.

Det bare det at den ikke oplader der undrer mig...måske noget af strømstyringen der er gået
Avatar billede taygoo Nybegynder
03. oktober 2009 - 12:01 #5
lukker