Avatar billede benkan Nybegynder
22. august 2009 - 08:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Firewall blokerer lokalt netværk

Jeg har et lokalt trådløst netværk med 1 xp og 2 vista maskiner.
Det hele fungerer fint når jeg ikke har aktiveret firewall. Jeg bruger Yousee sikkerhedspakken (F-secure). På et tidspunkt læste jeg noget om at man kan åbne nogle bestemte porte og derved  få forbindelse, men hvilke kan jeg ikke huske.
Avatar billede ksoren Nybegynder
22. august 2009 - 10:31 #1
Det kommer an på hvor meget funktionalitet du vil have på netværket.

Jeg plejer at nøjes med tcp/445. Og så benytter jeg \\ip\share metoden til at tilgå den anden maskine.
Avatar billede benkan Nybegynder
22. august 2009 - 11:52 #2
Jeg er kun interesseret i printer- og fildeling. Jeg er ikke netværksekspert, så det du skriver forstår jeg ikke så meget af. I øvrigt har jeg fundet ud af at hvis jeg deaktiverer firewallen i F-secure og aktiverer Windows firewall så fungerer det hele fint.
Avatar billede benkan Nybegynder
29. august 2010 - 20:23 #4
Svar