Avatar billede MacHawk90 Nybegynder
20. august 2009 - 14:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Log brugere på vha. scripts

Hej

Jeg sidder i den situation at jeg har nogle bruger som ve er meget afhængelige af er online konstant og har outlook kørende, vi har i øjeblikket et script der tjekker om de køre, og om outlook.exe køre, men som man kan regne ud kan der jo godt gå nogle timer fra scriptet opdager de er offline til man kan komme til at logge dem på igen.

alt i alt er det jeg efterspørger en måde at få et script (gerne VBS) til at logge en bruger på en windoes 2003 terminal server igen.?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
25. august 2009 - 10:45 #1
Jeg må indrømme jeg er nok nødt til at få præciseret helt præcist hvad er det du ønsker at opnå?

Sådan som jeg forstår dit spørgsmål, vil du gerne have en måde hvorpå du kan tjekke dine terminal server brugere om de er i disconnected state og hvis de er i disconnected state så genoprette sessionen, er dette korrekt?

Umiddelbart må jeg jo indrømme jeg har ikke set noget script der kan gøre dette, hvis det er hvad du ønsker, der findes tynde klienter som kan genoprette en session hvis den bliver disconnected (men det tror jeg faktisk kun er til citrix vha. citrix klienten).

Jeg har tidligere lavet script som kan gøre det at hvis du logger på og en bestemt fil så bliver lukket den så bliver lukket men startet igen måske det var sådan noget du kunne bruge til noget?

Men prøv lige at stil scenariet op igen? - fx er det til kiosk pc'er som står ubemandet eller er det en mand ude i den anden ende som kan gøre noget.

/Morten
Avatar billede MacHawk90 Nybegynder
21. april 2010 - 13:06 #2
Hej

Dette problem er løst.

Det endte med vi lavede det par planlagte opgaer der køre nogle RDP filer som logger brugerne på.