Avatar billede tinaen Nybegynder
20. august 2009 - 02:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Redigere en dvd

Hej Eksperter!

Jeg ved godt der har været lignede spørgsmål. Men efter flere timer hvor jeg har læst div guides, downloaded et dusin programmer (uden held) Opretter jeg en ny tråd i håb om én derude lige ved hvordan jeg fixer det her :)

Problemet er, at jeg har købt nogle billeder og video optagelser fra en ferie på en dvd. Jeg troede ikke de havde lavet det som en film, og da der er 5 billeder ud af 200 som faktisk er mig, eller folk jeg kender. Ville jeg meget gerne have lavet evt en ny dvd eller bare tage klippene og billederne ud, så jeg kan kassere resten.
Men hvordan gør jeg det?

Eller noget googleing fandt jeg ud af, at jeg skulle have  konverteret de filer der ligger på skiven til andre filer(mpg), men kan ikke få det til at virke. Enten kan det slet ikke afspilles eller også er billedet helt "rodet op". Problemet er også at jeg ikke præcist ved hvilke programmer jeg skal bruge og om det er alle filerne på dvd'en der skal laves om. De tråde jeg finder er enten flere år gamle, eller også synes jeg ikke de beskriver mit problem godt nok.

Anyway! Håber der er nogen der kan give et hint :)
Avatar billede Jensen DK Novice
20. august 2009 - 06:58 #1
Du kan med VLC player tage snapshot af det du ser på skærmen, jeg har fra en hjemmevideo fået flere hundrede still billeder ud af filmen i god kvalitet.Du klikker i VLC på video og derefter på snapshot når du vil have et billed, så skal du bare finde ud af hvor det er gemt.
ved ikke om det var dette du mente.
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html&ei=7taMSv_xJcONjAeWv-TkCw&sa=X&oi=translate&resnum=2&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dvlc%2Bplayer%2B1.0%2Bfree%2Bdownload%26hl%3Dda%26sa%3DG
Avatar billede Jensen DK Novice
20. august 2009 - 07:10 #2
Hos mig bliver billederne gemt i billeder på C: drevet.
Avatar billede sirfranckejr Nybegynder
20. august 2009 - 08:41 #3
Der findes en program der hedder "HANDBRAKE" til mac, om det findes til pc også er jeg ikke lige helt klar over.

Men det program skulle meget gerne kunne levere det resultat du er ude efter.
Avatar billede Jensen DK Novice
20. august 2009 - 13:02 #4
Når du ikke lige ved det sirfranckejr hvorfor lægger du så et svar?
Avatar billede sirfranckejr Nybegynder
20. august 2009 - 13:10 #5
Jeg undskylder, hvis mit svar er forvirrende. Men programmet kan det han søger. Om han bruger mac eller pc er ikke udspicificeret i spørgsmålet.
Men under alle omstændigheder er her linket til pc versionen af programmet.
Håber det er til hjælp.

http://lifehacker.com/152498/download-of-the-day--handbrake-dvd-ripper
Avatar billede tinaen Nybegynder
20. august 2009 - 17:29 #6
Det Handbrake program kunne (efter lidt tids roden) det jeg ville :)
Så mange tak for hjælpen!
Avatar billede sirfranckejr Nybegynder
21. august 2009 - 08:08 #7
Glad for at jeg kunne hjælpe.