Avatar billede salimbharuchi Nybegynder
20. august 2009 - 00:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Email Alerts in job searching database

Hello Experts,

I am working on a site which has job searching and uploading functionality...Jobs are stored in SQL SERVER DATABASE....Also i've given an administration panel by which admin can login and upload new jobs...User's can search jobs from the website..Also i've a separate table which stored names and email address of users who wish to add themselves for job alerts...
Now how can i integrate this in my site...basically the jobs which are uploaded by admin sends an alert to the user who have subscribed from the site...

Waiting for reply ASAP

Best Regards
Salim...
Avatar billede kdasummer Nybegynder
20. august 2009 - 00:24 #1
du kan lave et script som sørger for at sende de nødvendige mails ud. så planlægger du bare et job dagligt på din server som kører det script.
Avatar billede salimbharuchi Nybegynder
20. august 2009 - 10:10 #2
My Database is hosted remotely..and do you mean sql script? Can you please elaborate on your comments...and if you do have a script can you please send me an example..
Avatar billede kdasummer Nybegynder
20. august 2009 - 10:51 #3
du kunne ha' en php-fil hvori koden til at sende e-mails ud står i. hver gang filen bli'r kørt så sendes der mails ud til alle der ønsker det. du skal så snakke med dit webhotel om at få lov til at køre en daglig opgave på serveren - noget der kører den php- eller aspx-fil. problem solved