Avatar billede scania Praktikant
19. august 2009 - 22:54 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Overbelastet pc'er ?

Kan man se om CPU, ram eller bundkort ved at "stå af" eller overbelastet da min HP mediecenter er blevet meget langsom. Når jeg åbner jobliste står min processer på 100 % og blæser kører konstant ?
Avatar billede nissen2630 Novice
19. august 2009 - 22:56 #1
Hent CPUID fra :
http://www.cpuid.com/cpuz.php

Den kan give dig en masse oplysninger om dit system.

bla. hvor hurtigt proc. køre i "realtime"
Avatar billede scania Praktikant
19. august 2009 - 23:01 #2
Den er så langsom at den dårligt nok kan komme på nettet. Det tager over ½ time bare at starte den op hvis dan overhovet kan det.
Prøver lige hat hente programmet på min laptop som jeg kører på pt.
Avatar billede scania Praktikant
19. august 2009 - 23:05 #3
Er det CPU-Z jeg skal hente
Avatar billede scania Praktikant
19. august 2009 - 23:20 #4
Ok har hentet og instaleret og set det på min laptop. Hvad er det Jeg skal være OBS på.
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2009 - 23:23 #5
Hvilke processer kører 100%?
Avatar billede laubjerg Nybegynder
19. august 2009 - 23:23 #6
Får du nogen fejlmeddelelser?

Har du husket at støvsuge din PC :)
Avatar billede nissen2630 Novice
19. august 2009 - 23:25 #7
På første side kan du se hvor meget proc. bliver belastet. Den skulle gerne køre i meget lave 'gear' når den ikke laver noget.

Vil absolut også anbefale dig at følge følgende guide.
http://www.eksperten.dk/guide/1232

Det er total oprydning på maskinen af diverse snavs der kunne ligge.
Avatar billede scania Praktikant
19. august 2009 - 23:46 #8
Ok vender tilbage i morgen da den nu er så langsom at den dårligt vil lukke ned, så måske hjælper det at lade den køle lidt af. Har iøvrigt lige scannet den i eftermiddags godt nok kun med AVG og den fandt 3 vira filer som blev fixet / slettet med sjovt nok gik opstarten i eftermiddags fint, dette har ellers været besævrligt de sidste par dage ?
Avatar billede laubjerg Nybegynder
19. august 2009 - 23:51 #9
Hvis det er en pc som står i hjørnet i en stue, så mener jeg det faktisk: Husk at støvsuge den. Det lyder som en computer der ikke kan få luft.
Avatar billede scania Praktikant
19. august 2009 - 23:59 #10
Støvsugning var faktisk det første jeg prøvede. har før set meget snavs i mine børns.
Men jeg må se hvad den gør i morgen ?
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2009 - 09:34 #11
Jeg spørger igen: Hvilke processer bruger al din CPU?
Avatar billede drenriza Nybegynder
20. august 2009 - 15:46 #12
Jeg har læst alle indlæg,ne igennem og det giver ikke meget at gå efter hvis man skal hjælpe dig med et evt. Problem.

for det første.
hvad har du prøvet?, alle de ting du har prøvet.
hvordan opstod problemet?.

Har du tjekket om de forskellige dele bliver for varme?.
har du tjekket om dit airflow er godt nok. sæt en hånd foran hvor luften kommer ud og mærk hvor varmt det er.

Er det koldt? lunt? eller desideret varmt.

hvor mange blæsere er der i dit kabinet, og hvor.

Alt sådan noget.
Avatar billede scania Praktikant
22. august 2009 - 02:48 #13
Det er ikke fordi jeg ikke vil svare / kommentere jeg forslag men den er meget meget træg og kan slet ikke komme på nettet.

Til kvadratrodenaf1, så er det i Windows Jobliste jeg på fanebladet Ydeevne jeg kan se at CPU brug er 100%
Når jeg starter pc' ser det næsten ok hurtigt ud og alle ikoner kommer op på skrivebord, herefter bliver den meget meget langsom, bare for at åbne jobliste kan der gå ca. ½-1 time.

Til drenriza så er der ikke noget der føles varmt værken hhd eller omkring processer

Spårgsmål: kan jeg genindstalere XP media Center på d:drevet og derved evt. afhjælpe evt. virus hvis det de er virus ?

I må lige have lidt tålmod med min respondstid, men jeg lover at vende tilbage i løbet af lørdag
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2009 - 09:32 #14
- I joblisten gå til fanen Processer.
- Tryk på kolonnenavnet "CPU" 2 gange (Dette vil sortere listen så højeste CPU forbrug er øverst i listen).
- Skriv her hvilken process, der bruger al din CPU (dvs. CPU er tæt på 100) - Det er muligt 2 eller flere processer deler de 100%, så skriver du dem alle her.
22. august 2009 - 10:42 #15
Som skrevet i #7 -> http://www.eksperten.dk/guide/1232 !!
Avatar billede scania Praktikant
23. august 2009 - 13:55 #16
Ok har fået den startet i fejlsikret tilstand og kunne flytte div. doc. til delemappe herefter startede jeg den igen på normalvis og kunne jeg flytte dem over i ekstern netdrev. Så er det bare jeg har brug for hjælp til at få XP Home Mediacenter 2005 HP geninstaleret på ny. Ville gerne forsøge med http://www.eksperten.dk/guide/1232 men den kan jo ikke komme på internettet
23. august 2009 - 14:04 #17
... de i http://www.eksperten.dk/guide/1232 nævnte 'pakker' kan du copy til et passende andet medie (USB pen, ...) og derfra instalere programmerne...
Avatar billede scania Praktikant
23. august 2009 - 14:15 #18
Kan dette gøres i fejlsikret tilstand
23. august 2009 - 14:22 #19
Sansynligvis ikke...
Avatar billede scania Praktikant
23. august 2009 - 15:18 #20
Næh UBS pen virkede ikke men kunne installere via dvd drev så nu proces guide/2332 sat igang, så må jeg se hvad der sker. Skal nok melde tilbage.
Avatar billede scania Praktikant
23. august 2009 - 22:17 #21
Så fik det vist klaret det via din hendvisning (guide 1232).
Det var godt noget besværligt da den jo kun kunne startes i fejlsikret tilstand. Men nu er der bedre og den er på nettet.
Jeg flytter log til  "VIRUS". Måske har du tid ? Det haster ikke så meget da jeg selv har meget arbejde.
Smid et svar så får du point.
24. august 2009 - 06:37 #22
Ping...
(Det var et [svar]...)