Avatar billede jolldasch Nybegynder
11. juli 2001 - 22:29 Der er 17 kommentarer

mbr

Efter at have brugt repair fra win2000 cd-rommen og har repareret mbr, står der når jeg starter op:

NTLDR is missing

Hvad betyder det, og hvordan får jeg gang i min maskine igen
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juli 2001 - 22:39 #1
Geninstallerer den, du skal bruge NTLDR!
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juli 2001 - 22:40 #2
Eller prøv at reparere den igen, ellers mister du dine indstillinger!
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juli 2001 - 22:40 #3
Pøv lige en fdisk /mbr først!
Avatar billede john.doe Nybegynder
11. juli 2001 - 23:20 #4
kør winnt /ox

Så kan du oprette 3 bootdisk, som kan bruges til at reparerer din boot sector med.
Hvis du kan boote fra cd-rom, kan du strate en ny indstallation af win2k, og derefter vælge at reparerer.
Avatar billede john.doe Nybegynder
11. juli 2001 - 23:20 #5
strate=starte
Avatar billede hotpop Novice
12. juli 2001 - 10:10 #6
Hent ntldr her: ftp://212.10.124.79/ da en repair ikke kan reparere ntldr.
(Den du skal hente hedder ntldr.zip)
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juli 2001 - 10:14 #7
hotpop> Er det din ip?
Har hentet den for en sikkerheds skyld, har dog aldrig haft fejlen undtagen under NT4
Avatar billede hotpop Novice
12. juli 2001 - 10:14 #8
retaxes> ja det er min. :)
Avatar billede hotpop Novice
12. juli 2001 - 10:15 #9
skal lige huske at sige at ntldr er en skjult fil så visning af skjulte filer skal være slået til.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juli 2001 - 10:21 #10
Er den sat til skjul når man pakker den ud?
Avatar billede hotpop Novice
12. juli 2001 - 10:29 #11
retaxes> ja, kan ikke huske kommandoen for at \"uskjule\" den. Kan du den?
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juli 2001 - 10:37 #12
højreklik - egenskaber - fjern flueben i skjult eller
Alt+Enter - fjern flueben i skjult

forudsat at du med med \"uskjule\" mener, at man så kan se den ;o)
Avatar billede hotpop Novice
12. juli 2001 - 10:50 #13
boksen med skjult er ikkke fremhævet så det kan jeg ikke..-
Avatar billede hotpop Novice
12. juli 2001 - 11:50 #14
brugernavn og login til min ftp er begge hotpop
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juli 2001 - 12:02 #15
hotpop>Jeg kunne heller ikke se den med explorer, derimod kunne jeg se den med Windows Commander selvom den var sat til skjult!
Avatar billede handmade Nybegynder
12. juli 2001 - 12:10 #16
-->retaxes, hvis Wicommander er sat til at vise skjulte filer i opsætningen, er det ligegyldigt hvad Windows er sat til..
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juli 2001 - 12:19 #17
Derfor er jeg også glad for Wind. Commander, det er et godt alsidigt program!
Det skal lige siges at jeg har sat Explorer til at vise skjulte filer, men ku´som sagt ikke se den!

Iøvrigt kan enhver hente og bruge Windows Commander, min er dog betalt, så er jeg fri for at trykke på 1, 2 eller 3 hver gang jeg åbner den;o)
Den kan hentes her og virker med det samme
http://www.ghisler.com/