Avatar billede struve_aalborg Nybegynder
19. august 2009 - 21:29 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Sort skærm/sløvt internet efter Windows Update

Efter jeg har opdateret Wista med bl.a service pack 2 - starter Wista op med sort skærm i ca. 30 sek. hver gang jeg logger på min bruger! Yderligere er internettet blevet utroligt langsomt! Min computer er beskyttet med McAfee, så jeg tror ikke det er en virus jeg har fået! Er der nogle der kan hjælpe mig???
Avatar billede Blandy Praktikant
20. august 2009 - 10:19 #1
Hej Struve_allborg.

Det at du har installeret seervice pack 2 til vista, bør ikke have nogen indflydelse på din computeres ydeevne, men det har McAfee helt sikkert. Har selv tidligere kørt med McAfee, da det var integreret i min bærbar sammen med Vista partitionen, og nøj McAfee det sløver ens computer.

McAfee tager helt op til 2 Gb af dine ram på din computer, bare ved at kører i baggrunden. Det skyldes at programmet indeholder så mange services der kører hele tiden, og tjekke dine systemer kontant. Men meget af det har du slet ikke brug for, og derfor har jeg selv afskaffet Mcafee og valgt et andet alternativ.

Gruden til at din internet browser er langsom, skyldes at McAfee kører internetskjold hele tiden, og skal lige tjekke de forskellige hjemmesider og de pakker der bliver sendt frem og tilbage fra din IP. Hvis du er omhyggeligt med valg af de sider du besøger, så har du slet ikke brug for internetskjold.

Mit råd er som sagt, afskaf McAfee og find et alternativ. Du vil med det samme kunne mærke forskel, så snakrt du afinstaller McAfee fra din computer.

Håber det har været brugbar information for dig. Skriv Evt. tilbage hvis der er ydligere problemer.
Avatar billede struve_aalborg Nybegynder
20. august 2009 - 13:23 #2
Jeg har kørt McAfee længe... også længe før mit internet er blevet ufatteligt langsomt - så det burde vel ikke være det der er problemet!
Avatar billede Blandy Praktikant
20. august 2009 - 13:41 #3
tjek din computer for virus engang. Det er ikke altid at virusdatabasen er opdateret i tide inden virus når at inficerer dit system. Hvad er det for en computer du kører med? Nu tænker jeg på alle komponenter der er i den.
Avatar billede struve_aalborg Nybegynder
20. august 2009 - 13:48 #4
HP Pavilion m7795.sc-a-Mediacenter Tv PC

- AMD 64 X2 Processor 5000+
- 2 GB RAM
- 500 GB SATA disk (7200 RPM)
- 300 GB Ekstern disk
- DVD (/CD) drev 16x
- DVD (/CD) brænder (Double layer DVD +/- RW 16x/8x)
- 10/ 100 netkort
- Wireless LAN
- 6 USB (heraf 2 foran)
- Grafikkort: ATI RADEON X1700 SE, med Avivo, 512 MB
- Trådløst tastatur og mus
- Lyd: Creative Sound Blaster X-Fi
- IEEE 1394 FireWire interface
- 15-1 hukommelseskortlæser
- TV og FM tunerkort med fjernbetjening

samt
- Windows Vista Home Premium