Avatar billede heenet Novice
19. august 2009 - 15:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kurser i Google Analytics & Adwords

Jeg bruger både Adwords og Analytics til dagligt, men jeg føler at jeg spilder meget tid på at prøve mig frem, og at jeg ikke får fuldt udbytte af nogen af dem. Det kunne derudover være interessant at lærer systemer lidt bedre at kende generelt.

Jeg har kigget på nettet efter kurser i dette, men synes ikke der er det store udvalg umiddelbart.

Jeg vil derfor gerne hører om der er nogen der kender til kurser indefor Google Analytics og Adwords. Er især interesseret i at høre fra nogen, som har deltaget på et eller flere kurser i kategorien, og hvad bedømmelsen er.

Der er ingen krav til hvor i Danmark kurset afholdes.
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. august 2009 - 15:23 #1
Prøv at kigge og evt spørge på www.amino.dk der er et forum for selvstændige og der finder du en hel del seo folk der evt kan lave noget eller sige noget om dette
Avatar billede kedde65 Praktikant
20. august 2009 - 10:29 #3
Hej

Vi har flere instruktører, der er meget dygtige indenfor de nævnte ting. Du er velkommen til at kontakte mig på ck@officekonsulenterne.dk for at begynde dialogen om et kursus.

Stor hilsen
Christian Kjær
Avatar billede webanalytiker Nybegynder
20. august 2009 - 11:01 #4
Hejsa

www.webanalytiker.dk finder du  mange svar og gode guides. På forummet kan du også frit spørge løs, hvis du har konkrete spørgsmål.

Hvis du gerne vil have kurser, så vil jeg anbefale http://www.potter.dk/markedsf%C3%B8ring/digital-markedsf%C3%B8ring-2009.htm
og lur mig om der ikke også kommer en workshop om webanalyse den dag ;-)
Avatar billede heenet Novice
20. august 2009 - 12:18 #5
Bufferzone:
Amino ser meget interessant ud, men umiddelbart er det jo lidt eksperten.dk om igen, og når man som jeg ikke føler jeg ved nok om systemernes kunnen, så er det svært at stille de rigtige spørgsmål.

b-and:
Så vidt jeg kan se, så handler kurset du henviser til, om SEO og ikke Adwords eller Analytics, selvom disse muligvis også er en del af det, men de nævnes så vidt jeg kan se ikke. Jeg har selv beskæftiget mig med SEO i 6 år mere eller mindre, så selvom jeg helt sikkert kunne lære noget, så er det ikke lige det jeg søger.

Kedde65:
Det lyder meget interessant. Jeg har sendt dig en mail.

webanalytiker:
Jeg har kigget på hjemmesiden, og det ser meget interessant ud, men det er jo ikke umiddelbart det jeg søger. Læste dog at Analytics ikke automatisk registrerer links væk fra siden. Vil det sige, at den kan sættes op til det?
På potter.dk læste jeg om Digital Markedsføring 2009, som jeg godt kunne tænke mig at komme med på hvis det er muligt, ikke mindst da jeg bor tæt på Holstebro. Hvor tilmelder man sig? på Potter.dk eller skal jeg stille spørgsmålet der?
Avatar billede webanalytiker Nybegynder
20. august 2009 - 14:34 #6
@ cd4all

Du kan sætte Google Analytics op til rigtig meget, og kan gøre mange af tingene på forskellige måder. Fx kan du registrere links væk fra sitet både ved at registrere det som en sidevisning, eller ved at spore det med event-tracking (hændelsessporing på dk).

Hvis du har brug for en workshop/kursus, kun med dig, så siger du bare til. Men det er lige hvad pengepungen er til -et standard kursus eller en skræddersyet workshop. Evt. med nogle kollegaer ell. lign :-)

Tilmelding kommer på potter.dk, men er ikke muligt endnu. Men ellers skriv en mail til ham, så er jeg sikker på han nok skal skrive tilbage når det bliver muligt at tilmelde sig (eller også kan han klare det med det samme). Det bliver en fed dag.
Avatar billede heenet Novice
21. august 2009 - 14:07 #7
webanalytiker:
Jeg ved ikke helt hvad jeg har brug for, men en skræddersyet workshop lyder da godt, men da prisen nok er derefter, så tror jeg ikke min arbejdsgiver er så interesseret, da jeg er den eneste i firmaet som beskæftiger mig med dette.
Om et standard kursus kunne være interessant afhænger jo af indholdet, og prisen?

Jeg er desuden begyndt at kigger efter bøger om emnerne, og har fundet følgende:

Advanced Web Metrics with Google Analytics af Brian Clifton (udkommet marts 2008)

Google Analytics af Jerri Ledford (udkommer dec. 2009)

Google Adwords That Work af Jon Smith (udkommet nov. 2008)

Winning Results With Google AdWords af Andrew Goodman (udkommet dec. 2008)

Successful Google Adwords Strategies af Claire Jarrett (udkommet apr. 2009)

Kender nogen disse bøger, og er de noget værd?

Jeg har selvfølgelig fundet flere, men dette var de nyeste, men hvor gemmel må en bøger om dette være før de er forældet?

Jeg har mest kig på Google Analytics af Jerri Ledford, da den ikke er udkommet endnu, og derfor må være mest up to date. Den har en forgænger af samme navn. Nogen kommentar til denne?

kedde65 og webanalytiker må gerne lægge et svar, da de har del i pointene :-)
Avatar billede webanalytiker Nybegynder
21. august 2009 - 14:31 #8
@cd4all: Der er en række udbydere af standard kurser. IIH er ganske aktive på dette punkt, så kig på deres hjemmeside. Steen er en fin fyr.

Jeg kender kun Advanced web metrics, men den er til gengæld også en bibel. Han er meget teknisk funderet, så du kan lære meget om hvordan man laver implementering med subdomæner, 3. parts betalingsløsninger mv. Men han har også lidt brugermæssige pointer.

Mht. køb af bog, så vil jeg anbefale dig at vente lidt hvis du kan... Prøv fx at se www.analyticsbogen.dk. Mere røber jeg ikke endnu ;-)

Ift. forældethed, så er der sket meget med GA det sidste års tid. I oktober kom store ændringer, og der opdateres løbende. SÅ du har en god pointe i at finde en ny bog (eller en der opdateres).  Vil du gerne have en mere generel om webanalyse, så er Avinash bog "AN hour a day" den mest kendte og ikke uden grund. Så der er nok at gå i gang med, det er spændende læsning :-)

Hov, mit svar var MEGET omkring Analytics, men det er også min ekspertise.
Avatar billede heenet Novice
11. september 2009 - 22:35 #9
Må hellere lige få lukket dette indlæg, da IIH ser ud til at være løsningen for mig, hvis Min chef køber ideen :-)
Men tak for hjælpen til alle, og ikke mindst webanalytiker!
Avatar billede webanalytiker Nybegynder
24. oktober 2009 - 17:56 #10
Selv tak :-)

Fremover kan sitet www.webanalyse-kurser.dk måske være løsningen. Her ser ud til at være alt der er brug for indenfor webanalyse :-)