Avatar billede beridox Nybegynder
11. juli 2001 - 22:21 Der er 17 kommentarer

formatering

Hej . hvordan kan jeg formaterer min harddisk med windows me. jeg kan ikke finde? komando promt ved at trykke f8 ligesom i win.98
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. juli 2001 - 22:22 #1
du skal bruge en win98 startdiskette! format-kommandoen er disabled i win me!
Avatar billede hotpop Novice
11. juli 2001 - 22:22 #2
boot på en win98 startdisk og formatter. Find startdiskketter her www.bootdisk.com
Avatar billede stig3 Mester
11. juli 2001 - 22:24 #3
gå ind i stifinderen og formatter derfra

højreklik på drevet du vil formatere og vælg ............... format ;-)
Avatar billede hotpop Novice
11. juli 2001 - 22:25 #4
eller kopier format.com (ligger i c:\\windows\\command) over på en winme start diskette og formatter den vej.
kimrosgaard> nej ikke disablet men bare ikke på startdisketten :)
Avatar billede hotpop Novice
11. juli 2001 - 22:26 #5
stig3> det kan kun lade sig gøre hvis han kører multiboot og han har sat visning af beskyttede operativsystemer til. :)
Avatar billede stig3 Mester
12. juli 2001 - 09:06 #6
Ja, jeg misforstod vist lidt. Jeg var ikke klar over at han ville fjerne operativsystemet. Jeg troede bare at han havde et drev han ville formattere.
Avatar billede meistro Nybegynder
19. juli 2001 - 02:23 #7
Er der ingen der skal ha´ point for dette spørgsmål.
Avatar billede hotpop Novice
19. juli 2001 - 10:07 #8
meistro> åbenbart ikke...
Avatar billede jesmad Nybegynder
24. juli 2001 - 20:33 #9
Gå ind i start/indstillinger/tilføj-fjern programmer klik på fanen \"startdiskette\", lav en diskette og værsgo
indsæt disketten og genstart din pc, husk at lave om i din bios ved at trykke DEL tasten, og lav om så din pc starter med at læse på A-drevet, hvis du ikke har ændret på dette er overstående ikke nødvendigt.
Når der står a:\\, skriv FORMAT C:, så skulle det være løst
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
24. juli 2001 - 21:00 #10
jesmad>>format kommandoen ligger STADIG ikke på startdisketten i winme!
Avatar billede jesmad Nybegynder
24. juli 2001 - 21:02 #11
jo, jeg har selv formatteret for 3 dage siden
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
26. juli 2001 - 08:04 #12
Start computeren med Windows Me CD i DOS (med / uden CD-ROM support) eller med startdiskette. Kør format c: under C:\\Windows\\command\\
Avatar billede myth Nybegynder
02. august 2001 - 13:27 #13
opret en Windows ME startdiskette... den kan og vil formattere din harddisk... husk iøvrigt at sikre dig at dine bootindstillinger i BIOS står så A: kommer før C:
Avatar billede hotpop Novice
02. august 2001 - 13:42 #14
beridox> Hvad øh??? Hvad sker der? Hvad med at acceptere et svar?
Avatar billede myth Nybegynder
02. august 2001 - 14:20 #15
ellers kan du få real dos mode på ME ved at installere denne patch...

http://www.tweakfiles.com/misc/realdosmodepatch.html
Avatar billede hotpop Novice
02. august 2001 - 15:45 #16
Det er ikke patch, men noget der er lavet af en privatperson, og supporteress ikke af microsft selv.
Avatar billede myth Nybegynder
03. august 2001 - 07:33 #17
du har ganske ret hotpop... men det er jo stadig en patch ikke... lol