Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
18. august 2009 - 18:47 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke formatere min harddisk...

Hej alle!...
Jeg har fundet et par harddiske af forskellige producenter, som jeg gerne vil have kigget igennem, inden jeg smider dem ud!
Jeg sætter den i min computer samtidig med min anden harddisk, og sætter den som "slave" ...

men problemet er:
Den siger "The disk is not formated", når jeg prøver at kigge på dem..
Nogen indstillinger jeg skal kigge på?
eller
ved nogen evt. hvad politiet bruger til at kigge ens harddisk igennem med, siden de ikke har matchene bundkort, som evt. kunne være fejlen...

Tak for den kommende hjælp
Avatar billede tiger_dk Mester
18. august 2009 - 19:39 #1
Avatar billede gulkings Nybegynder
18. august 2009 - 20:13 #2
De fleste nyere diske kører med CS - Cable Select. Hvis du sætter den ene disk som slave, skal den anden sidde som master. Også selvom det faktisk nogen gange virker med slave/CS.
Så prøv lige at tjekke det først...
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
18. august 2009 - 20:14 #3
altså få en dockingstation til en harddisk?... ja det har jeg tænkt på, men det koster jo lidt penge. Og hvis det kunne gøres uden, ville det jo være super!

Kan man egentlig sætte samsung, maxtor og IBM harddiskene ned i den samme dockingstation
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
18. august 2009 - 20:15 #4
det er sat som master / slave...  Det er en 3år gammel computer og harddiskene er 4-5-6 år gamle
Avatar billede gulkings Nybegynder
18. august 2009 - 20:19 #5
Nogen ide om filformat på diskene, og hvilket OS kører du?
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
18. august 2009 - 20:35 #6
Win XP... og den harddisk jeg prøver med lige nu, har intet styre-system, det var en harddisk med lidt masser af billeder, musik, og andre ting jeg ikke helt husker!
18. august 2009 - 20:42 #7
Psssst: Se i DISKHÅNDTERINGEN om den ser 'fornuftigt' ud der ...
Avatar billede newcommer Nybegynder
18. august 2009 - 20:52 #8
"ved nogen evt. hvad politiet bruger til at kigge ens harddisk igennem med, siden de ikke har matchene bundkort, som evt. kunne være fejlen..."  ???? er du bange for politiet???
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
18. august 2009 - 21:30 #9
haha... nej det er jeg ikke.. ;) ..
men de kan jo gennemgå alle mulige harddiske.. så det kan vel ikke være umuligt
Avatar billede newcommer Nybegynder
18. august 2009 - 22:08 #10
Du kan prøve dette lille program, det er rigtig godt. Jeg har
selv eksperimenteret med det. Måske har dine diske mistet
partitions tabellen?
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download
Vejledning her:
  http://helgec.dk/lost%20partition.html
eller lidt enklere her:
http://sitecenter.dk/jasveg/testdisk/
Avatar billede dleth Nybegynder
18. august 2009 - 22:56 #11
du kan læse lidt om test disk her, tror det er det pgr. du søger

http://www.altomdata.dk/testdisk_kan_redde_din_dag
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
21. august 2009 - 16:37 #12
Fik løst problemet med en af harddiskene med det der Testdisk ... de 3 andre kan jeg simpelthen ikke få liv i igen... så de ryger bare ud...

Tak for hjælpen..

Giv lige et svar newcommer
Avatar billede newcommer Nybegynder
22. august 2009 - 20:25 #13
Tak men jeg samler ikke på point, så snup dem bare selv:)
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
22. august 2009 - 21:14 #14
gør jeg heller ikke..