Avatar billede storefar Nybegynder
18. august 2009 - 16:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med mysql database

Jeg benytter Movable Type og har kørt med det i mange år men nu får jeg denne fejl når jeg skal logge på (http://kriz.dk/cgi-bin/mt.cgi):

Got an error: install_driver(mysql) failed: Can't locate DBD/mysql.pm in @INC (@INC contains: /hsphere/local/home/krizdk/kriz.dk/cgi-bin/extlib lib /usr/lib/perl5/site_perl/5.8.8/i386-linux-thread-multi /usr/lib/perl5/site_perl/5.8.7/i386-linux-thread-multi /usr/lib/perl5/site_perl/5.8.6/i386-linux-thread-multi /usr/lib/perl5/site_perl/5.8.5/i386-linux-thread-multi /usr/lib/perl5/site_perl/5.8.8 /usr/lib/perl5/site_perl/5.8.7 /usr/lib/perl5/site_perl/5.8.6 /usr/lib/perl5/site_perl/5.8.5 /usr/lib/perl5/site_perl /usr/lib/perl5/vendor_perl/5.8.8/i386-linux-thread-multi /usr/lib/perl5/vendor_perl/5.8.7/i386-linux-thread-multi /usr/lib/perl5/vendor_perl/5.8.6/i386-linux-thread-multi /usr/lib/perl5/vendor_perl/5.8.5/i386-linux-thread-multi /usr/lib/perl5/vendor_perl/5.8.8 /usr/lib/perl5/vendor_perl/5.8.7 /usr/lib/perl5/vendor_perl/5.8.6 /usr/lib/perl5/vendor_perl/5.8.5 /usr/lib/perl5/vendor_perl /usr/lib/perl5/5.8.8/i386-linux-thread-multi /usr/lib/perl5/5.8.8 .) at (eval 10) line 3.
Perhaps the DBD::mysql perl module hasn't been fully installed,
or perhaps the capitalisation of 'mysql' isn't right.
Available drivers: DBM, ExampleP, File, Proxy, Sponge.
at lib/MT/ObjectDriver/DBI/mysql.pm line 48

Er der nogen der ved hvad det betyder og hvad der kan gøres for at afhjælpe det?
Avatar billede kdasummer Nybegynder
18. august 2009 - 18:22 #1
noget tyder på at du mangler mysql dbd. det er i hvert fald det fejlen siger.
Avatar billede storefar Nybegynder
19. august 2009 - 19:52 #2
Er løst, det var webhotellet der havde lukket for cgi scripts, de kører igen.