Avatar billede cellini Nybegynder
18. august 2009 - 11:58 Der er 1 kommentar

Kan ikke starte WIN XP

Hej eksperter,

Jeg kan ikke starte WIN XP op på almindelig vis på min Zepto 6214

Efter windowslogoet går skærmen i sort, altså helt som om skærmen er slukket.

Man kan høre, at harddisken arbejder og se det på dioden, der markerer hd-aktivitet. Det er som om Windows starter op, men at der bare ikke bliver vist noget på skærmen?!

-Jeg har prøvet at starte op i fejlsikret tilstand. Der har jeg opdateret grafikkortdriveren uden at det har hjulpet.

-Jeg har prøvet chkdsk

-Jeg har prøvet reparation af Windows XP

Zeptosupport mener, at det er en Windows-fejl og at jeg skal formattere. Det er ret besværligt, så jeg vil høre, om folk herinde er enige i, at det er nødvendigt.

pft

/cellini
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
18. august 2009 - 13:16 #1
For det første er det ikke besværligt at formatere harddisken, medmindre du har en masse data der skal ind igen.

Det du kan prøve er, at sætte harddisken over i en anden computer, og se om den vil starte op på den.

Hvis ikke, rækker min viden ikke længere end til en formatering.

Dog er der et program der hedder TestDisk. Det kan repererer partitioner og en masse andre ting, ved ikke hvordan det virker, da jeg ikke har prøvet det.

vil meget gerne have en tilbagemelding hvis du kunne finde på at bruge programmet.

Programmet kan hentes til div. styresystemer her: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download

Dette kræver, at du sætter harddisken til, via USB på en anden computer. Kan du ikke finde disken på den anden computer, er harddisken i stykker :)