Avatar billede trix2001 Nybegynder
18. august 2009 - 10:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skype falder ud.

For nogle uger siden fik jeg ny internet forbindelse, og har siden haft problemer med at skype falder ud efter højst 5 min samtale med video, alt andet fungere fint

Min internet forbindelse er 10 Mbit som blev leveret med trådløs modem/router af typen Thomson TG712.

er der nogen er jer der har haft et ligende problem, eller en som kender til en løsning

Skype fungere fint når jeg køre mobiltbredbånd fra 3, så tror det er routeren fra telia der er problemet
Avatar billede amews_aj Nybegynder
18. august 2009 - 11:40 #1
Det ville være en god ide med nogle logfiler samt nøje beskrivelse af problemet i skypes fejlrapporterings system.

Logfiler: https://developer.skype.com/Support/LogFile
Rapporter her: https://developer.skype.com/jira/

Er det lige gyldigt hvem du snakker med?
Hvis ikke bør den anden også hente logfiler under opkaldet.

Som du selv skriver er det meget muligt at det er din forbindelse, men det kan logfilerne nok fortælle lidt mere om.

Prøv evt. at opdatere til nyeste version.

PS: Hvis du indsender logfiler og skriver linket til den rapporterede fejl her, så har jeg mulighed for at gøre skype opmærksomme på det, og forhåbentlig hurtigt have en forklaring til dig. :)
Avatar billede trix2001 Nybegynder
18. august 2009 - 13:01 #2
Jeg har uploadet log-filerne til skype.

https://developer.skype.com/jira/browse/SCW-1373

Har prøvet at opdatere, men jeg allerede har den nyeste version.

Men forstår så bare ikke hvorfor det virker uden problemer på det gamle mobilebrdbånd.

Problemet kom jo først da jeg fik ny forbindelse, uanset hvem jeg snakker med, kan det tænkes at routeren eller firewall blokere for programmet.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
18. august 2009 - 13:10 #3
Forresten velkommen til eksperten.
Husk at "Svar" kun er til dem der har et færdigt svar på problemet. Normalt skal du bare skrive kommentarer.

Jeg ved ikke hvad, men jeg giver det videre til skype, så kigger de på logfilerne.
Avatar billede trix2001 Nybegynder
18. august 2009 - 13:17 #4
Den gør det samme når jeg bruger msn messenger til video opkald
Avatar billede amews_aj Nybegynder
18. august 2009 - 13:19 #5
Ok, det tilføjer jeg lige, kan være vigtig info.
Avatar billede hest42 Nybegynder
11. september 2009 - 21:32 #6
har du kigget i din thomson router, om din adsl forbindelse er ustabil?
Du kan så vidt jeg husker se log for wan interfacet, i routerens web interface.
Ellers har du vel ringet til Telia's support og spurgt dem om det samme?
Avatar billede JustAnotherClown Nybegynder
16. september 2009 - 01:43 #7
Jeg må vist hellere lige følge med i den tråd her, da jeg har samme problem. Det er som om routheren smider forbindelsen, for så at gå online igen.
Jeg oplever det når jeg sidder på Ventrilo(VoIP)og så starter CounterStrike op. Få sekunder efter at jeg er inde i spillet og på serveren, ryger al forbindelse. Men igen, så starter nettet op.
Rent faktisk har jeg lige formateret komputeren, da jeg troede at det kunne være softwaren der spillede mig et pus

Jeg oplever dog også periodisk, at vores gamle telefon, som der er stik til på routeren, ryger af. Problemet er at der kan være kunder som kunne ringe imens telefonen er nede, hvilket jo er noget uheldigt. Dette plejer at kunne klares med en genstart af routher, men ikke nu. Her til aften er der slet ikke lys i telefonens stik på routeren.

Vil prøve at komme igennem til kundeservice i morgen formiddag..
Avatar billede mollerholger Nybegynder
21. september 2009 - 17:52 #8
mollerholger

JEG HAR SAMME PROBLEM MED MESSENGER OG SKYPE OG IT TELEFON
DE FALDER UD EFTER NOGLE MINUTTER
HJÆLP SØGES VENLIGST, HAR IKKE STOR IT FORSTAND
Avatar billede tomcruise Nybegynder
26. oktober 2010 - 09:48 #9
Hej trix2001

Var der en løsning på problemet ? Jeg har samme problem og det viser sig at der er ingen der har en løsning :)