Avatar billede thecelt Nybegynder
17. august 2009 - 11:38 Der er 3 kommentarer

Indesign ekspert

Hej alle,

Jeg søger en indesign ekspert.

Jeg er i kontakt med et firma som tilbyder et særligt script til Indesign som gør, at man samler ALLE sin tekster (produkt tekster osv. osv. i ÈT eneste dokument (i dette tilfælde Excel)

Dvs. at man i Indesign henter tekster ind fra master dokumentet (excel) og hvis man har en rettelser som ændrer man KUN i excel filen, og så kommer den opdatering ud i alle de indesign filer man nu har brugt lige præcis denne tekst.

Det er rigtig rigtig smart, da jeg sidder med over 25 forskellige indesign dokumenter, hvor jeg benytter samme tekst, og i stedet for at skulle åbne alle dokumenter så er det kun ét sted jeg skal rette og så opdateres alle filer.

Det er dog ret så dyrt - findes der et alternativ til dette??

På forhånd tak ;-)
Avatar billede Himbear Nybegynder
18. august 2009 - 03:36 #1
Egentlig lyder det som noget som kan klares ved InDesign alene, for man kan placere en tekst på samme måde som et billede. Derefter kan man rette i teksten og opdatere den i InDesign.

Men så vidt jeg husker, så er problemet med dette at man mister den formatering man har lavet i InDesign hver gang man opdaterer.

Hvis du har formatering på teksten og tabellerne, så kan det måske klares ved at tilpasse dette i Excel-dokumentet. Du er velkommen til at sende mig en mail med dokumenterne, hvis du vil have hjælp til det. Mon ikke jeg kan gøre det billigere end de andre :-)
mail@tinocordes.dk
Avatar billede thecelt Nybegynder
19. august 2009 - 22:14 #2
Hejsa,

Tak for dit svar.

Ja, jeg ved man kan placere tekst, ligesom et billede. (er jeg ikke nødt til at gemme hver eneste tekst som en selvstændig word fil, for at kunne "place" den ind?

SÅledes er vores truktureret:

vi har 12 produkt kategorier
I hvér produkt kategori er der ca. 8-10 produkter . dvs. 12*10=120 produkter

Hvért produkt har deres EGEN produkt tekst. Dvs. 120 produkttekster. Endvidere har vi dem på i alt 8 sprog. Dvs.
120 * 8 = 960 tekster.

Endvidere har hver produkt kategori sin egen "produkt kategori tekst" som ligeledes er på 8 sprog. ALtså 12*8=96

Alt i alt: 960+96= 1056 tekster.

På en side er det sat op således:

en kategori overskrift

5 produkter med hver deres produkt tekst

1 kategori tekst

Disse er på 8 forskellige sprog.

På modstående side er så tabellen hvor alle størrelser, pakninger, antal osv. er angivet (også på 8 sprog)

Så det er ret kompliceret :-)
Avatar billede Himbear Nybegynder
20. august 2009 - 01:27 #3
Ok, jo du er nok nødt til at gemme det som enkelte filer - og så kan det nok ikke betale dig på den måde.