Avatar billede bakke94 Nybegynder
16. august 2009 - 22:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Død computer?

Hej folkens.

Det er sådan at min søsters computer længe har haft problemer (BSOD konstant) og pludselig en dag var den "helt død." Med et mener jeg, at så snart jeg sætter et strømkabel til computeren starter blæserne (inkl. CPU køleren) og dioden i fronten af kabinettet tænder. Bid mærke i at jeg ikke har trykket på noget. Dette sker bare når jeg sætter strøm til. Ellers sker der ikke mere. Den står der bare og der er ingen forbindelse til skærmen eller noget... Nogle forslag? Kan det være bundkortet?
Avatar billede newcommer Nybegynder
16. august 2009 - 23:21 #1
Det kan være så meget, og ud fra beskrivelsen kan man intet sige.
Du skriver ikke engang om det er en stationær eller bærbar. Om
styresystemet er windows xp, windows 7 eller Linux.
Avatar billede bakke94 Nybegynder
17. august 2009 - 15:21 #2
Det beklager jeg sandeligt, har været så stresset ad jeg skrev det, at jeg fulkommen har glemt at informere de forskellige ting! Det har du helt ret i, min ven! ;)

Det er en gammel stationær (Fujitsu Siemens). Den kører på Windows XP. Hvis i vil mide noget om bundkort ol. så skriv endelig!
Avatar billede newcommer Nybegynder
17. august 2009 - 15:42 #3
Ok at det er en stationær gør det på en måde nemmere.
Der er flere ting du kan prøve, men prøv først, at tage både
harddisken (alle) og CD/DVD drevet helt fra. Både fra strøm og
fra bundkort, og se om den så vil starte op, og fortælle at der
ikke er nogen harddisk. Hvis computeren starter rigtigt op, så
prøv at sætte harddisken i og start op igen. Hvis det kikser, så
prøv med et andet kabel, eventuelt det fra DVD drevet.
Hvis computeren kører med harddisken, må fejlen ligge i DVD drevet.
Så igen prøv med et andet kabel.

Hvis computeren ikke starter op uden HD og DVD drev, ligger fejlen
muligvis i rammene. Hvis der er mere end 1 ramblok, så prøv at
tage en af dem ud på skift. Eller lån nogle andre hvis du kan.
Det er formodenlig SD eller DDR1 ram. Jeg formoder også, at harddisken er en Ide disk - brede kabler og en jumper bag på.
Avatar billede newcommer Nybegynder
17. august 2009 - 15:49 #4
Ps. Hvis du ikke har set det. Der er koks i Ekspertens mail,
så man kan ikke være sikker på at få mails. Nogle får andre får ikke. Jeg får kun sommetider.
Avatar billede bakke94 Nybegynder
17. august 2009 - 19:58 #5
Tudsen tak for hjælpen, mester! Jeg skal lige prøve dine ord, og så rapportere jeg tilbage her.

På forhånd tak igen!
Avatar billede bakke94 Nybegynder
13. august 2013 - 14:13 #6
.