Avatar billede tchav Nybegynder
11. juli 2001 - 20:42 Der er 15 kommentarer og
4 løsninger

Køb af bærbar

Jeg skal snart købe en bærbar som skal bruges i en it-klasse(htx). Skal man købe en mærkevare eller kan man nøjes med en noname? Hvad vil I anbefale af skærmstørrelse når jeg skal bruge den hverdag(14,1 el 15)? Er der ellers noget man skal kigge efter?

På forhånd tak.
Avatar billede webben Nybegynder
11. juli 2001 - 20:46 #1
Det kommer helt anden på hvor meget du selv synes du har brug for! I it-klasserne har man ikke brug for de vilde bærbare, men det afhænger vel også lidt af penge pungen... $$$$$!
Avatar billede webben Nybegynder
11. juli 2001 - 20:53 #2
Prøv at se ind på dell.dk! Det er bærbare der duer...

God fornøjelse
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. juli 2001 - 21:04 #3
Dell er Godt.

Men få dig en nul-pixel garanti.
Altså en garanti for at der ikke er nogle defekte pixels på skærmen. Da du ellers kan være træt af din computer fra den første dag.

Se eventuelt dette spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/87261
Avatar billede tmceu Praktikant
11. juli 2001 - 21:04 #4
Jeg har udelukkende brugt bærbar siden marts 1997 og har haft 2 forskellige; en IBM Thinkpad og senest en Compaq Armada. Det er begge mærkevare bærbare og begge de største/dyreste der kunne fåes da de blev anskaffet. Jeg har også testet en DELL bærbar og min erfaring er, at der generelt er flere problemer med en bærbar end en stationær PC, uanset at det er en fin, dyr mærkevare PC.

Hvis økonomi er en faktor (og det er det jo altid), vil jeg ikke være bange for at købe en noname fra en af de store kæder som eks. Datacentrum.

Mvh
Thomas
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. juli 2001 - 21:06 #5
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. juli 2001 - 21:08 #6
Jeg har arbejdet som supporter ved IBM og må give tmceu ret i at der ofte kan være mange problemer med at det til at virke optimalt, specielt når man køber ekstra udstyr som PC cards.
Avatar billede duns Nybegynder
11. juli 2001 - 21:09 #7
jeg ville ikke købe en compaq da man ikke får så meget for pengen.
Jeg vil nok ikke købe en med en skærm mindre end 14,1
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
11. juli 2001 - 23:35 #8
hvis du vil ha en billig driftsikker notebook, så har targa en model der hedder Xtender 400
se mere på www.targa.dk
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juli 2001 - 10:36 #9
duns>> compaq og IBM er generelt lidt dyrere, men det er også meget gode produkter. Personligt ville jeg til enhvertid foretrække en IBM hvis penge ikke var et problem....  ;-)

IBM har blandt andet et windows tool, der tillader en at rode i BIOS, helt vildt genialt.
Avatar billede tchav Nybegynder
12. juli 2001 - 16:05 #10
Jeg regner med at bruge omkring 15000 til 17000. Jeg synes at ibm er rimelig dyrt, i forhold til hvad man får.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juli 2001 - 16:23 #11
tvhav>> enig, men en ThinkPad er en vidunderlig maskine, man kan føle kvaliteten når man står med den i hånden.

Selv har jeg en DELL stationær, det er en kanont god maskinen som er uhyre stabil. Du kan få rimeligt meget DELL for 17000 kr.
Avatar billede tchav Nybegynder
12. juli 2001 - 16:26 #12
james t dk>> Det er rigtigt jeg har faktisk også kigget en del på dell hvad ville du foreslog af skærm størrelse til dem(14,1 el 15)?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juli 2001 - 16:29 #13
15\" helt klart. Har du en konfiguration, så lad os høre om den.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juli 2001 - 16:32 #14
Desværre kan man ikke fra vælge software og operativ system!
Avatar billede tchav Nybegynder
12. juli 2001 - 16:44 #15
james t dk>> Nej ikke specielt. jeg har et katalog med en masse af dem og jeg synes generalt at man får rimelig meget for pengene....
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juli 2001 - 20:12 #16
Går du på hjemme siden, som jeg nævnte tidligere, så kan du selv konfigurere nogle af dele. Mængden af ram, størrelsen af drev og skærm, den slags. Prisen opdateres hele tiden i bunden af skærmen.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juli 2001 - 20:15 #17
Lige nu har DELL tilbud på Latitude Bærbare, det er deres erhvervs serie, hvor de sælger ud af en tidligere produkt serie. Det er meget brugbare maskiner.

http://commerce.euro.dell.com/dellstore/default.asp?s=dkbsd&l=da&m=dkk&c=630&n=1884&cu=dkbsd&v=n&cc=&ogn=&kcd=&ad=&mc=&rs=&cuid=&cg=&pch=1&pn=1884&demo=&gc=&sbc=dkbsdlatit&co=
Avatar billede bunji Nybegynder
17. juli 2001 - 00:18 #18
køb en nomane da de køre mindst lige sågodt som IBM og andre samt du for meget mere for pengene, jeg har rodet lidt med forskellige mærke af bærbar og jeg synes at der gennerel var midre problemer med noname end de andre, eks en Mitac, www.mitac.com
Avatar billede tchav Nybegynder
02. august 2001 - 20:53 #19
jeg har købt en dell! tak for hjælpen.