Avatar billede Rune Sommer Mester
16. august 2009 - 20:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

WiFi net med router?

Jeg er dødtræt af at plugge et telefonstik i væggen for at få internet.
Vi er 2 (3 computere) i husstanden og vil rigtig gerne på WiFi-net på en eller anden måde. Min viden om dette er, at man kun kan have 1 comptuer tilsluttet en USB-wifi-dims, så man kan blive nødt til at købe 3 abonnementer. Dette har jeg naturligvis ikke lyst til.

Er det muligt, at købe ET wifi-abonnement, som der gør, at jeg kan have alle 3 computere på nettet herhjemme fra? Det er ikke super vigtigt at kunne være mobil, men det ville da være fedt, hvis vi begge to i husstanden kunne tage netværker med os på fx. sommerhusferier.

Hvad har vi af muligheder, og hvem skal jeg ringe til og bestille det?

Prismæssigt har jeg råd til ca. 220kr/md og har interesse i at have en 5/1Mbit forbindelse.
Avatar billede baune93 Nybegynder
16. august 2009 - 20:52 #1
man kan sætte den til en pc og få den til at dele nettet ud trådløst med ad-hoc... tror jeg har aldrig prøvet:/ men ellers har 3 et mobilt bredbånd der virker som router samtidig men det ligger vist omkring 300 om måneden...
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2009 - 22:09 #2
Hvorfor ikke bare købe en trådløs router + 3 trådløse netkort?
Avatar billede Rune Sommer Mester
17. august 2009 - 10:33 #3
John_S. Hvordan er "oversigt-skemaet" så?

Måske noget med:

www --> 3-trådløs-netkort som er sat i den trådløse router? --> WAN til PC1/PC2/PC3?

Måske jeg skulle prøve at ringe til 3, når i nu begge to nævner dem :)

Takker for svar - hvis i vil dele pointsene, mangler jeg blot et svar fra John_s.

Mvh. Rune
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. august 2009 - 20:52 #4
wan -> router -> 1 stk. netkort i hver pc.
Avatar billede Rune Sommer Mester
24. august 2009 - 14:31 #5
Hej John. Det er først nu jeg har fattet hvad du mener.
Men du svarer desværre på noget andet end tanken i spørgsmålet omhandler.
Jeg har skam en trådløs router herhjemme.
Jeg ønskede blot at være uafhængig af et telefonstik/RJ11-dims.
Og 3 har et ganske godt produkt som jeg nok bestiller en af dagene.
Netop en trådløs router der IKKE skal have en RJ11 i måsen, men blot fungerer som den står. Alle 3 computere har jo et trådløst netkort indbygget i forvejen...
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. august 2009 - 16:00 #6
Sorry. Misforstod vist spørgsmålet :)