Avatar billede vanni Nybegynder
16. august 2009 - 19:19 Der er 8 kommentarer

Overføre fysisk pc til Virtual pc

Nogen der kender en roadmap, der vedrører ovenstående?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
16. august 2009 - 20:59 #1
Hvilket Hypervisor skal den virtuelle benytte sig af?

Vmware har deres vm converter, der kan klare opgaven - det kræver selvfølgelig at du benytter VMwares hypervisor. - som også er den bedste :-)
Avatar billede vanni Nybegynder
16. august 2009 - 21:57 #2
Kender ikke VMware, men burde gøre det, da jeg egentlig ikke bryder min om M$

Har WM også en freeware ver?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
16. august 2009 - 23:48 #3
Hvordan skal du bruge det?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
17. august 2009 - 08:13 #4
du bryder dig ikke om MS, men bruger XP, hvordan hænger det sammen????

P2V virker fint både med MS og vmware
med MS kan du bruge System Center Virtual Machine Manager, det kan dog være at der er kommet noget nyt med R2
Avatar billede vanni Nybegynder
17. august 2009 - 13:38 #5
djeclemen: Skal bruges som den fysiske pc. Har flere virtuelle pc'er, men kunne tænke at overføre den fysiske til virtuels miljø.

jonah.hex: M$ - lidt ligesom man heller kan undgå skattevæsenet, tandlægebesøg, trafikpropper og andre ubehagelige ting.

Kender ikke P2V - nogle tips?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
17. august 2009 - 13:57 #6
du kan da bruge ubunto

P2V, står for Physical-to-Virtual
vm converter
Leostream
PlateSpin
Virtuozzo
Vizioncore
SCVMM
Avatar billede vanni Nybegynder
17. august 2009 - 14:08 #7
Ubuntu ser meget spændende ud, som jeg også vil kaste mig ud i på et tidspunkt. Så kan jeg også slippe ud den M$'ske spændetrøje...:o(

Men er der en køreplan for at flytte fysisk pc, på en nogenlunde nem måde?