Avatar billede laudk Nybegynder
16. august 2009 - 09:58 Der er 4 kommentarer

Udskifte kalender i regneark

Jeg har et problem med et regneark jeg har lavet
jeg bruger en kalender templates der er rettet til så jeg kan holde øje med pilleforbrug til et pille fyr, men det er jo snart 2010 så skal jeg ha rettet regnearket til til det nye år. Det er julian 2009 der skal rettes til julian 2010.Hvis det kan lade sig gøre så jeg slipper for at lave hele regnearket en gang til, jeg er nybegynder
På forhånd tak
Michael
Avatar billede ebea Ekspert
16. august 2009 - 12:01 #1
Hej! Nu ved jeg ikke rigtig hvordan du bruger kalender typen, så det er lidt svært at svare på, uden at have set den. Men jeg fører også selv pilleregnskab, men bruger ikke en kalender type, men 2 forskellige regneark; 1 hvor jeg fører daglig regnskab (og der bruger jeg =DATO(2009;1;1)i f.eks. celle A1 for aktuel dato + =A2+1 for efterfølgende dage i cellerne nedad) og så et regneark hvor jeg fører antal dage mellem hjemkøbte piller.
Men du kan prøve at vise din mail adresse, så kan jeg se på din løsning, og evt. sende dig min løsning.
Avatar billede laudk Nybegynder
16. august 2009 - 12:12 #2
det være hermed gjort  vi er fire boliger der får varme fra fyret med forbrugs målere så der er også udregning af den enkeltes forbrug
Avatar billede ebea Ekspert
16. august 2009 - 12:30 #3
Nu ved jeg ikke hvad det er, som hermed er gjort. Men jeg regner med at det var din mail adresse, som du (glemte) at påføre.
Avatar billede natkatten Mester
16. august 2009 - 13:36 #4
En ide kunne jo være at lave et ark for hvert år. Dvs. navngive 2009-regnskabet "2009" og så tage en kopi af dette og kalde det for 2010.

Det er ret simpelt at rette datoerne til, specielt hvis man på forhånd ved, at man skal operere med flere år.

Hvis du har brug for at få lavet statistik og analyser over flere år, så kan du lave et særligt overbliksark, hvor du kan udtrække forskellige nøgletal (til brug for summeringer, sammenligninger mv.)