Avatar billede Janeups Nybegynder
15. august 2009 - 22:49 Der er 11 kommentarer

Picasa fryser

Jeg har en bærbar, kører Windows XP. Jeg har taget Picasa3 ned, men den arbejder meget langsomt og indimellem fryser den helt. Det var det samme med Picasa2, som jeg prøvede sidste år men måtte opgive igen. Jeg rydder jævnligt op i computeren med Ccleaner og Advanced System Care. Er der nogen, der kan hjælpe? vh, Janeups
15. august 2009 - 23:14 #1
... er det med det samme at den "fryser" ? Eller ved Scanning efter billeder/medie materiale ?
Avatar billede Janeups Nybegynder
16. august 2009 - 08:15 #2
Det er når jeg vil bladre i materialet, at dne ligesom ikke kan følge med, og så til sidst fryser.
16. august 2009 - 10:57 #3
Kunne man forestille sig et problem med GRAFIKDRIVEREN ?
Avatar billede Janeups Nybegynder
16. august 2009 - 14:14 #4
Jeg er en almindelig bruger, så jeg ved det ikke. Jeg prøver at beskrive det mere præcist: Når jeg vil åbne mapper med billeder, så går det måske fint til at begynde med, men så bliver det mere trægt - og nogen gange når jeg beder den åbne en mappe, så springer den over på en anden mappe og åbner den - og nogen gange, så fryser den bare.
ALT hvad jeg ellers har i computeren kører helt perfekt - så ja, hvis man bruger grafikdriver til fotobehandling (og ikke i noget af det andet, jeg har), så er det måske den.

Vh, Jane
16. august 2009 - 15:25 #5
Hmmm...

Skrivebordet
HøjreMusseTast på [Denne Computer]
[Egenskaber]
[Advanceret]
[Enhedshåndteringen]
Find elementet for GRAFIKKORT
HøjreMusseTast på den
Opdatér driver...
Avatar billede Janeups Nybegynder
16. august 2009 - 16:16 #6
hmmm - så klog er jeg jo ikke.

1. under Avanceret ligger der ikke Enhedshåndteringen. Men det ord fandt jeg under Hardware. Der ledte jeg efter element for Grafikkort - og jeg fandt ATI300/RS 300M accellerated Graphics Port - og ARI SMBus. Og de lader sig ikke opdatere - siger, der ikke findes noget, der er bedre end det, der er i forvejen. Jeg gør jo nok noget forkert - men gider du sende mig på rette vej?
Avatar billede Janeups Nybegynder
16. august 2009 - 16:22 #7
- og jeg må lige spørge: Når man skal isætte installationsdiscen - er det så OK at indsætte den, som hedder Windows XP Home Edition "indeholder Service Pack 2", for det er den, vi fik ved levering af computeren.
16. august 2009 - 16:24 #8
... det er rigtigt nok det du har gennemført (Jeg har kun Vista lige her og der er det et andet sted...)

----

[Start][Programmer][Tilbehør][Systemværktøjer][Diskoprydning] C:
Makér alle elementer UNDTAGEN 'komprimer gamle filer'
OK

----

[Start][Programmer][Tilbehør][Systemværktøjer][Defragmentering] C: (vil nok ta' sin tid...)
Avatar billede Janeups Nybegynder
16. august 2009 - 16:47 #9
Tak, men defragmentering har jeg lige gennemført forleden.
Avatar billede Janeups Nybegynder
16. august 2009 - 17:00 #10
Diskoprydning gav 67.430 kb.
Ledig plads på C er 22 Gb (ud af 37.2).
Picasa er lige sløv
16. august 2009 - 17:04 #11
(Nu kender jeg ikke yderligere [Picasa], kun af navn, type mm. - hvis det er problemet ... Andre i denne tråd ?)