Avatar billede sannedamkjaer Nybegynder
15. august 2009 - 19:11 Der er 22 kommentarer

kan kun skrive langsomt på internettet

Hej

Jeg har et nyligt opstået problem, der går mig vældigt meget på. Jeg skriver normalt meget hurtigt på computeren, og behøver ikke kigge på skærmen når jeg skriver. Men nu er der opstået et problem med alle internet siderne, når jeg vil skrive. Det kører langsomt - eller hakker i det - jeg ved ikke hvilket af det ? - når jeg skriver, registreres alle bogstaverne ikke - dette er især et problem, når jeg skal logge mig ind forskellige steder - så ses kun prikkerne, men jeg kan jo ikke se, hvilke bogstaver der er blevet registreret/skrevet. Jeg skal skrive extremt langsomt, for at alle bogstaverne bliver "opfattet" af "internettet" - jeg ved ikke lige hvordan jeg bedst skal forklare det - men hvis jeg nu vil udfylde en formular på internettet, så skriver jeg jo navn og adresse og evt. min kommentar - hvis jeg skriver med den hastighed, jeg normalt skriver med, kommer det hele ikke med, den registrerer/skriver simpelthen ikke alle bogstaverne. Jeg skal hele tiden sidde og tjekke, at hvert bogstav nu også blev skrevet.
Når jeg skriver i eks. Word eller andre programmer direkte på computeren, er der ikke noget problem - her kan jeg skrive med høj hastighed, uden at det gør noget. Det er kun på nettet det er et problem.
Det er en bærbar HP Presario CQ61 - 1½ mdr. gammel - kører med Windows Vista Premium, har IE8, 3 GB ram, 2,2 ghz intel celerion. Kører på trådløst internet.
Har prøvet at køre virus scanning, det gav ikke noget - hvad kan jeg så gøre - hvor er det, det går galt ???

Mange hilsner fra Møjn-landet.
Avatar billede kgkg Nybegynder
15. august 2009 - 19:43 #1
Prøv lige at starte IE8 i safemode.

Du kan starte IE8 i safemode sådan her:

Tryk Windows tast + R
Skriv cmd
Tryk Enter

Når programmet starter får du en meddelelse om at IE er startet i safemode og det er OK.

Prøv nu at gå ind på en af de sider hvor du har oplever problemet, og se om det stadigvæk er der.

Hvis problemet er væk, så er det en add-on i IE som laver balladen.
Avatar billede kgkg Nybegynder
15. august 2009 - 19:46 #2
Ups, det var noget vrøvl...

Start IE på følgende måde:

Tryk Windows tast + R
Skriv iexplore -extoff
Tryk Enter
Avatar billede kimtheman Novice
15. august 2009 - 22:00 #3
"Hvis problemet er væk, så er det en add-on i IE som laver balladen. " Nok ikke lige alle der forstår den sætning!
Avatar billede kimtheman Novice
15. august 2009 - 22:00 #4
Måske man mangler at i så fald ville løsningen være....?
Avatar billede sannedamkjaer Nybegynder
15. august 2009 - 22:18 #5
ok - nu er jeg inde i det hvor add-on er slået fra - og nu kan jeg skrive som bare pokker - det er jo dejligt - men som kimtheman skriver, hvad betyder det så lige??? - hvad er så løsningen - hvad er en add on?? hvad skal jeg gøre nu så??? - hold da op mand, hvor er det dejligt at kunne skrive med express fart igen
Avatar billede kgkg Nybegynder
15. august 2009 - 22:18 #6
Hvis safemode ikke løser problemet, så er der ingen grund til at beskrive hvordan diverse add-ons slås fra.

HVIS safemode løser problemet, så kan sannedamkjaer få at vide hvad hun så skal gøre.
Avatar billede sannedamkjaer Nybegynder
15. august 2009 - 22:25 #7
ja - ok - kgkg - jeg vil så gerne vide hvad jeg så skal gøre - for det virker, som jeg skrev foroven!!!! - problemet er løst, efter at jeg gjorde som du beskrev - trykke på windows+R osv. - så hvad gør jeg så nu ???
Avatar billede kgkg Nybegynder
15. august 2009 - 22:52 #8
Sanne. En add-on er et program som udvider IE's funktioner.

Hvis du f.eks. tager Adobe Flash. Når du installere Flash, så installeres der en add-on i i IE, så der kan afspilles flash objekter i IE.

Du skriver at der ikke er nogen problemer nu hvor du har startet IE i safemode. Og udfra det, ja så må det være en af disse add-ons som lever balladen.

Så nu skal vi bare finde ud af hvilken add-on som det er der laver balladen.

Du kan vælge at deaktivere ALLE add-ons fra til at starte med eller slå dem fra en efter en.

Gør følgende.

Du skal nu starte IE som du plejer og nu skal du deaktivere de add-ons som er installeret i IE.

Åben dialogboksen Administrer tilføjelsesprogrammer ved at klikke på Funktioner | Internetindstillinger. Klik på fanebladet: Programmer og derefter knappen Administrer.

I Administrer tilføjelsesprogrammer klikker du nu på Værktøjslinjer og udvidelser i venstre side af vinduet.

I højre side ser du en liste med de add-ons som pt. er installeret i IE. I status står der AKTIVERET hvis den er aktiv.

Start fra en ende af og vælg den første add-on, ved at klikke på den. Klik derefter på Deaktiver knappen nederst til højre. Status skulle nu gerne skifte til deaktiveret.

Luk nu dialogboksen ved at klikke luk, og den næste ved at klikke OK.

Genstart IE som du plejer. Tjek om du stadigvæk har problemet. Hvis problemet er væk, så har du identificeret den add-on, som laver balladen. Hvis problemet stadigvæk er der, så skal du igen åbne Administrer tilføjelsesprogrammer dialogboksen og deaktivere den næste add-on.

Fortsæt med dette indtil du har fundet add-on'en som laver balladen.

Når du har identificeret hvilken add-on som laver balladen, så kan du vælge at laden den være deaktiveret eller også må du afinstallere den via tilføj/fjern programmer.

Er denne beskrivelse til at finde ud af?
Avatar billede sannedamkjaer Nybegynder
15. august 2009 - 22:57 #9
hejsa kgkg
tak for svaret - har allerede været igang med at kigge på de add-ons som du skriver om - fandt det der med tilføjelsesprogrammer i funktioner og gik igang mens jeg ventede på dit svar - men jeg har så ikke lukket og startet for IE igen - så det vil jeg lige gøre - jeg tog en sammenligning med 2 skærmbilleder i stedet for - den i safe mode og den uden safe mode, for at se om de havde de samme addons aktiveret/deaktiveret - men det har ikke hjulpet noget - så jeg forsøger med din metode i stedet for - melder lige tilbage, når jeg er igennem det. Men foreløbig tak for svaret.
Avatar billede sannedamkjaer Nybegynder
15. august 2009 - 23:00 #10
nu har jeg sletet alle tlføjelssprogrammer, ogdet virkr ikke - vd gø jeg så??
Avatar billede sannedamkjaer Nybegynder
15. august 2009 - 23:01 #11
ellr det vil sie, jeg har deaktivert dem alle påeen gng - hel molevittn -og de virkr åbenbart ike, som u kan se
Avatar billede sannedamkjaer Nybegynder
15. august 2009 - 23:02 #12
og her svarer jeg i safe mode, og så er der ingen problemer - jeg forstår det simpelthen ikke - hvad skal jeg gøre nu så?
Avatar billede kgkg Nybegynder
15. august 2009 - 23:14 #13
Der må være en add-on som ikke er deaktiveret.

Det er mit bedste bud, sådan lige på stående fod.

Jeg kan evt. hjælpe dig ved at overtage din computer, så jeg selv kan kigge.

Hvis du er interesseret, så send mig en mail inde fra min profil. Så kan du få mit telefon nummer og så kan vi lige snakke om hvordan du opretter forbindelse til mig.
Avatar billede kimtheman Novice
15. august 2009 - 23:13 #14
Luk alle vinduer ned efter deaktivering. Og åben derefter browservindue igen.
Avatar billede kimtheman Novice
15. august 2009 - 23:43 #15
Nååå mon problemet blev løst?
Avatar billede sannedamkjaer Nybegynder
15. august 2009 - 23:48 #16
er lige igang - har deaktiveret hele molevitten, og har genstarten comp. for en sikkerheds skyld, men det hjalp heller ikk noget. Er det iorden hvis jeg skriver til dig i morgen kgkg? - jeg er for træt til at fortsætte i aften! smil!
Avatar billede kgkg Nybegynder
15. august 2009 - 23:48 #17
Det kan man jo satse på at få at vide senere, det kan jo være at sannedamkjaer er gået i seng.
Avatar billede sannedamkjaer Nybegynder
15. august 2009 - 23:49 #18
måske jeg skulle prøve at hente firefox eller google chrome i stedet for ? og se om der er de samme problemer!
Avatar billede kimtheman Novice
15. august 2009 - 23:52 #19
IE8 er den lige blevet installeret en af dagene?
Avatar billede kgkg Nybegynder
15. august 2009 - 23:54 #20
Det er der ikke, men det er jo heller ikke IE der som sådan er noget galt med, det er noget fremmede kode som laver ballade.

Sanne, var du interesseret i at jeg så dig over skulderen, via fjernsupport. Du har ikke svaret på mit spørgsmål, så derfor spørger jeg igen.
Avatar billede sannedamkjaer Nybegynder
15. august 2009 - 23:57 #21
Nej - IE er ikke blevet opdateret for nylig- jeg har vel haft problemet i en 14 dages tid eller sådan.

og Kim - jeg tænker lige over det til i morgen. Sætter stor pris på din hjælp!
Avatar billede kgkg Nybegynder
16. august 2009 - 00:02 #22
Du sender mig bare en mail, hvis vi skal prøve via fjernsupport. Og så tager vi den derfra.

Men du kan for den sags skyld også rulle din computer tilbage til før dit problem opstod via systemgendannelses funktionen. Hvis du giver op med at få IE til at kører. Men du risikere bare at få problemet igen, senere.