Avatar billede DenNyePerson Nybegynder
15. august 2009 - 13:07 Der er 8 kommentarer

Problemer med opstart-

Hej.
Jeg har installeret xp på en acer aspire sa90-yb7z, men når jeg opstarter står der "fejl ved indlæsning af operativsystem".
Harddisken kan sagtens opstarte på andre computere men ikke på den som skal bruge harddisken.
Hvad er fejlen?
Avatar billede htmlkongen Novice
15. august 2009 - 13:23 #1
Du siger den sagtens kan starte på andre? Er det en ekstern disk eller sidder den som master? Sad harddisken i computeren da du installerede Windows?
Avatar billede DenNyePerson Nybegynder
15. august 2009 - 13:32 #2
Det er en alm hdd, som sidder som marster.
Ja den sad i computeren da jeg installerede xp, men under opstart skrev den "fejl v...".
Jeg prøvede at flytte harddisken over i en anden computer for at se om den kunne opstarte xp, og det kunne den fint.
Kan det tyde på at den er computeren der er noget galt med??
Fx bios eller en hardware?
Avatar billede kimtheman Novice
15. august 2009 - 22:06 #3
Har du et eksternt usb cd rom drev du kan prøve med når du installere?
Avatar billede kimtheman Novice
15. august 2009 - 22:07 #4
Ups skulle bare have været Kommentar.
Avatar billede kimtheman Novice
15. august 2009 - 22:08 #5
Okay tror jeg misforstod det skrevne. Forstod det sådan det var under installation. Sorry, så gør cd rom drev nok ingen forskel.
Avatar billede b-and Novice
15. august 2009 - 22:40 #6
Hvis jeg vover den påstand at der har været Vista på maskinen og du så har valgt at ændre det til XP, er jeg så helt forkert på den??

Jeg tror du er løbet ind i et SATA Disk problem - så om der ikke skulle være lidt inspiration i dette link > http://www.boegebjerg.dk/lars/sata.htm
Avatar billede DenNyePerson Nybegynder
31. august 2009 - 13:37 #7
Tak for hjælpen:)
Avatar billede kimtheman Novice
31. august 2009 - 17:30 #8
Hvad så DenNyePerson.´Var det ikke korrekt svar han kom med b-and, for det lød da meget sandsynligt.