Avatar billede anna Nybegynder
21. december 1999 - 23:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

mail funktion i PHP

Hej
Hvordan laver jeg et php script der kan sende mails, uden den bruger den sendmail som systemet er sat op til.
eks. hvis jeg bruger den mail funktionen 3000 gange inden for kort tid, så ligger den min server ned i en rum tid.
Avatar billede !asp Nybegynder
22. december 1999 - 09:51 #1
Så ville jeg nok skrive det i C++
Kig her, det kan være du kan bruge noget derfra : http://www.dev-soft.com/ipwbcb.htm
Avatar billede lopa Nybegynder
22. december 1999 - 15:47 #2
Du kan jo åbne en Pipe til det mailprogram du ønsker at benytte.

$mail_pipe=popen("/dit/eget/mail/program","w");

Skriv til denne:

fputs($mail_program," Bla bla bla");

Luk denne:

pclose($mail_program);
Avatar billede [aa] Nybegynder
09. januar 2000 - 15:49 #3
Mjaaaaeh,
men den ovenstående løsning dur jo næsten kun på *nix systemer ..

en anden løsning (ikke så skide optimal) er at lave en socket connection ..
Avatar billede mr_bambi Nybegynder
17. maj 2000 - 12:25 #4
>>anna

Kan du ikke lukke spørgsmålet, og så tage dine egne point?
Der trænger nemlig til at blive ryddet lidt op i alle disse indlæg!

<!--
mvh mr_bambi aka
den frivillige skraldemand aka
Bjørn Amdi Sloth
-->
Avatar billede anna Nybegynder
01. august 2000 - 08:19 #5
Kan man ikke lave et php program der sender mailen direkte til SMTP serveren.

Hilsen
Anna
Avatar billede lojmann Nybegynder
10. november 2000 - 17:31 #6
Skal du ikke til at lukke dette spørgsmål?`Så vi kan få ryddet op i alle de åbne som der ikke sker mere i?