Avatar billede lortepc Nybegynder
15. august 2009 - 11:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Klippe data ud af celler og indsæt i nye celler

Jeg har celler der indeholder følgende:

xxxx;blabla/bla
xxxxx;blabla/bla

Jeg ønsker at trække alt foran ; (xxxx) ud i celler til venstre for dem. Hvordan koder man lige det?

Tak for svar!
Avatar billede jens48 Ekspert
15. august 2009 - 12:33 #1
Prøv med
=LEFT(A1;FIND(";";A1)-1)
Avatar billede excelent Ekspert
15. august 2009 - 13:37 #2
=UDSKIFT(A1;"x";"")
Avatar billede lortepc Nybegynder
15. august 2009 - 16:05 #3
Virker fint Jens, men kan jeg ikke klippe det ud af cellen?
Eller slette efter at ha lavet copy indsæt speciel værdier i det der er trukket ud?
Du får point hvis du gir mig svar på det :)
Avatar billede jens48 Ekspert
15. august 2009 - 19:02 #4
Et svar.
Avatar billede lortepc Nybegynder
15. august 2009 - 19:06 #5
Kommer du med en løsning på at slette det efter det er kopieret???
Avatar billede jens48 Ekspert
15. august 2009 - 20:00 #6
Det kunne jeg måske godt hvis jeg helt forstod, hvad der er problemet. Hvis du paster fra formelcellen og kopierer værdierne (indsæt speciel) over i cellen med xxxx.blabla/bla opnår du vel det du ville. Hvis det ikke er det du ønsker, må du forklare det lidt mere.
Avatar billede lortepc Nybegynder
15. august 2009 - 23:35 #7
xxx; & xxxx; vil jeg gerne ha slettet efter det er flyttet med den løsning du gav mig. Det ville være fint fint hvis jeg 'bare' kunne cut&paste....
Avatar billede jens48 Ekspert
16. august 2009 - 10:36 #8
Det er vel en opsplitning i 2 dele du har brug for:
første del: =LEFT(A1;FIND(";";A1)-1)
Anden del: =MID(A1;FIND(";";A1)+1;99)
Hvis der kan være flere end 99 tegn i anden del skal tallet forhøjes
Avatar billede mhedemand Nybegynder
21. august 2009 - 18:49 #9
Anden del fra jens48's indlæg kan laves en smule mere elegant med
=HØJRE(A1;LÆNGDE(A1)-SØG(";";A1))

hvilket på engelsk vel er noget i stil med
=RIGHT(A1;LENGTH(A1)-FIND(";";A1))