Avatar billede spaulsen Nybegynder
15. august 2009 - 11:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Viderestilling af server hjemmeside

Jeg har følgende problem:

Jeg har en synology server (209+) hvor der ligger en hjemmeside på. Jeg vil gerne ha det lavet sådan at jeg kan skrive www.mitdomæne.dk og så automatisk blive viderestillet til serverens hjemmeside. Jeg har oprettet et domænenavn under dk-hostmaster men ved ikke rigtig hvad jeg gør nu?

Jeg kan se at serveren har noget der hedder ddns (dynamisk) men jeg har en statisk ip-adresse så det skal jeg vel ikke bruge?
Er det dk-hostmaster der skal viderstille eller er det noget man selv laver?

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2009 - 11:32 #1
Jo, du skal ind på denne adresse: http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=155 og ændre dit domænenavns ip-adresse i deres DNS.
Det kræver lidt erfaring med DNS, og den kan jeg desværre ikke stille til rådighed :(
Avatar billede spaulsen Nybegynder
15. august 2009 - 11:53 #2
Hvis jeg går ind på det link du skriver (redeleger) og angiver min ip-adresse under primær ip-adresse skriver den:

Domænenavn: mitdomæne.dk
Navneserveren, minip, svarer ikke autoritativt for domænenavnet,

der må være noget galt?
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2009 - 20:06 #3
Som sagt, jeg har desværre ikke styr på hvordan det fungerer. Fandt blot linket på et andet forum.
Avatar billede spaulsen Nybegynder
07. juli 2011 - 09:15 #4
Spørgsmål lukket