Avatar billede borkbonden Nybegynder
15. august 2009 - 05:22 Der er 2 kommentarer

Problem med Vista ift. Kollegiet.

Jeg har et lille problem jeg håber en af jer kan hjælpe med. Min lillesøster er udstationeret på et kollegie i Tønder. Fra værelset til nettet er der fin fysisk forbindelse, men problemerne starter når hendes helt nye Compaq bærbar tilsluttes. Den kan ingen forbindelse få til noget som helst. Jeg VED at netkortet er OK da det flere gange er tjekket herhjemme uden probs. Er der nogen der kan guide mig/hende i at sætte hendes bærbare op til kollegiets netværk? Evt. beskrive hvilke data der er brug for!

På forhånd mange tak!

Kasper
Avatar billede Zilina Nybegynder
15. august 2009 - 14:46 #1
Hvis der er forbindelse til netværket men ikke til internettet kan være at der er mac adresse filtrering på kollegiets netværk.

Hun skal opgive sin mac adresse til en administrator af kollegiets netværk.

Mac adressen kan finde ved at skrive "cmd" i søgefeltet i vista startmenuen og der skrive "ipconfig /all"

Hvis det er en dansk vista skal I se under "Fysisk adresse" for det givne netværkskort
Avatar billede leif Seniormester
24. august 2009 - 17:17 #2
Nu kender jeg ikke meget til lige netop det kollegie men kan fortælle dig at fx. et Kollegium jeg har med at gøre der har vi problemer med Vista pga. den portal som folk skal registrere maskinen på første gang den kommer på netværket.

Derfor vil min første umiddelbare udmelding være at tage fat i den netværksansvarlige der er og høre om han/hun kender til problemer med lige netop den opsætning som vista kører.

Kan du fortælle noget om fx. hvem der er udbyderen ?