Avatar billede MRls Nybegynder
14. august 2009 - 10:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

LINUX

Hej Eksperter

Jeg har en linux maskine der køre ubuntu, mit problem er så at jeg kan ikke pinge dvs. jeg kan ikke komme på nettet fra den, jeg kan godt tilgå den fra min egen computer, og jeg kan godt pinge de computere der er på LAN.
jeg er ret sikker på at ETH0 er sat rigtigt op, da forbindelsen forsvandt natten til mandag, jeg har selvfølgelig tjekket firewall og kabler.

nogle der kan hjælpe????
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. august 2009 - 12:45 #1
har du kontaktet din udbyder, der kunne jo være noget galt med routeren eller med forbindelsen
Avatar billede MRls Nybegynder
14. august 2009 - 12:55 #2
Ja jeg har, for vi sidder på et kontor, hvor 10 andre computer sidder på samme forbindelse.

Jeg syntes selv det lyder meget mærgeligt, at den lige pludselig forsvinder, har du andre forslag ?
Avatar billede MRls Nybegynder
14. august 2009 - 14:40 #3
Jeg har selv fundet ud af det.

det var bare spørgsmålet om at finde en åben dns som jeg kunne bruge nu virker det fint.