Avatar billede kimtheman Novice
14. august 2009 - 10:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvilken version af LogMeIn?

Hej
Leger lidt med LogMeIn Free, og synes det er et fint redskab. Men nu er jeg ikke selv så skrap til Engelsk, og ville høre om nogen kunne hjælpe med, at fortælle hvilken version man skulle vælge, hvis man gerne ville bruge programmet kommercielt. Alså hjælpe folk via fjernsupport med småproblemer osv.

Eller måske andre kender en fint billigt fjernsupport program, man må bruge kommercielt?
Avatar billede MRls Nybegynder
14. august 2009 - 11:04 #1
Hej
Du kan sagtens købe LOGMEIN Pro,
men det kræver jo at der skal installeres noget på den anden persons computer, så jeg ved ikke hvor nemt det er.

jeg bruger selv logmein free hvilke viker rigtigt rigtigt godt :)
Avatar billede kimtheman Novice
14. august 2009 - 11:11 #2
Må man da bruge Pro kommercielt? (og hvor mange computere må denne tilknyttes?) Og der kan vel sendes et installations link eller lign til brugeren?
Avatar billede den33 Nybegynder
14. august 2009 - 14:57 #3
er logmein ikke det samme som hamichi,,som af en eller anden årsag koste penge lige meget hvordan du installer det.
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2009 - 15:31 #4
Blot lige en kommentar med på vejen:

Det er ikke helt det samme.

LogMeIn Hamachi: A VPN service that easily sets up in 10 minutes, and enables secure remote access to your business network, anywhere there's an Internet connection.

LogMeIn Free: Access Your Computer Remotely from Anywhere

Ulempen ved LogmeIn er at klienten skal installeres på fjerncomputeren som skal supporteres. Det er fint nok hvis det er din egen hjemmepc du lige skal tilgå.

Skal du supportere forskellige brugere er f.eks. TeamViewer et rigtig godt produkt.

http://www.teamviewer.com/da/index.aspx

Der skal blot køres en exe fil som skaber forbindelsen. Du kan jo teste gratis versionen.

Det er ikke gratis til kommercielt brug, koster € 499.- for en business version. Det er dog en Lifetime license, så kan du lide produktet er pengene måske givet godt ud.
Avatar billede kimtheman Novice
14. august 2009 - 15:40 #5
techit
Det er sjovt du siger det. For sidder netop og leger med det program nu. Og ja €499 er jo en del, for det er jo uden moms. Så det bliver omkring €624 som er ca. 4700kr.
Avatar billede kimtheman Novice
14. august 2009 - 15:44 #6
Men ellers virker det vist fint. Synes dog til forskel fra LogMeIn at forbindelses hastigheden er noget lavere.
Avatar billede kimtheman Novice
15. august 2009 - 21:47 #7
lukker
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2009 - 12:29 #8
Jeg har oplevet at hastigheden varierede på begge produkter, men aldrig så meget at jeg ikke har kunne arbejde med et.

@kimtheman
Når du har virksomhed kan du vel trække momsen fra? ;-)

Og hvad endte du ud med? LogMeIn Pro, TeamViewer eller noget tredie?
Avatar billede b-and Novice
17. august 2009 - 12:38 #9
Til brug for mange og forskellige kunder er det LogMeIn Rescue der er løsningen - og nej den er ikke gratis til kommercielt brug.

https://secure.logmeinrescue.com/HelpDesk/Login.aspx

Det undrer mig at du giver dig selv point - der er da kommer relevante svar.
Avatar billede kimtheman Novice
17. august 2009 - 17:27 #10
techit: Nej leger også stadig med det og kommer nok frem til det virker okay. Og nej er ikke moms re... da det er en lille sideløbende legebane jeg har. Men det ender nok med TeamViewer da jeg godt kan lide man kan sende en lille fil med email eller henvise til andensted hvor exe fil ligger. Dejlig nemt for brugerne.
b-and: Indlægget startede med "Hvilken version af LogMeIn?", og det eneste der blev nævnt der er "LOGMEIN Pro", og så vidt jeg selv kan læse mig frem til, vil jeg ikke kunne bruge denne til fjernsupport til andre, der skal jeg op i den version du selv kommer med "LogMeIn Rescue", og dette er en alt for dyr løsning i forhold til TeamViewer. Derfor point selv, og så for at få lukket tråden.
Avatar billede teoriundervisning Nybegynder
04. maj 2010 - 13:18 #11
Hej. Jeg har brugt LogMeIn i flere år, men da jeg ville opsige abonnementet måtte jeg betale 4 måneder efter den blev opsagt selv om jeg havde givet dem 110 dollar hver måned i årevis. Det blev til en ekstra regning på 440 dollar. Jeg vil IKKE anbefale nogle at betale for LogMeIn - Produktet er fint men de er alt for dyre og ufleksible. Idag bruger min virksomhed TeamViewer som er mindst lige så godt.
Avatar billede kimtheman Novice
04. maj 2010 - 19:01 #12
TeamViewer leger jeg også privat med nu, og det virker fint ja.

Og nu heller ikke så dyt endda hvis man vælger at købe.