Avatar billede nitramex Nybegynder
13. august 2009 - 19:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

back up og overførsel af "gamle" programmer

har en harddisk med en del programmer og andet vigtigt som gerne skulle med over på en ny harddisk. hvorledes gøres dette bedst og nemmest. der ligger win xp på begge harddiske, men gamle harddisk kommer fa en anden pc og ny harddisk sidder i ny pc.
13. august 2009 - 20:05 #1
Nu fremgår det ikke om det er en bærbar eller stationær PC'er ?

Jeg går ud fra at den nye HD er fuld opsat med XP osv. ?
Og at du skal have diverse EGNE DATA flyttet fra en HD i et tidligere system til det nye ?

Stationær: Hvad med at sætte den gamle HD som SLAVE (D:) i den nye OG (efter lidt sorterings arbejde) kun bruge den til EGNE DATA og lade styresystemmet + seriøse programmer bliver på den nye HD (C:) - som beskrevet/anbefalet her -> http://www.eksperten.dk/guide/1104

Mht Programmer ka' du ikke 'bare' overføre den instalerede mappe og det er så det... De skal regulært instaleres fra original kilden...
Avatar billede nitramex Nybegynder
13. august 2009 - 20:24 #2
uff.... havde på fornemmelsen at jeg ville få sådan et svar..  det er en stationr der er tale om og ja den nye er opsat fuldt fungtions dygtig og ja igen  det er egne data og også en del programmer der gerne skulle have med over på den nye. er godt klar over at jeg ikke bare kan "overføre" mapper med programmer, de kommer jo til at mangler alt fra reg-database. men havde bare håbet på at man kunne bruge et back-up program på en eller anden måde så jeg ikke skulle til at downloade programmer og geninstalere hele skidtet igen. Prøvede at sætte den gamle HD i det nye grej men den gik ikke, ej heller med win-xp recover system. Men tak for svaret, smid et svar så point kan fordeles med rå hånd.
13. august 2009 - 20:26 #3
Ping...
(Det var et [svar]...)

Men tænk lidt over det med 2 x HD i putteren som beskrevet...