Avatar billede jastine Nybegynder
13. august 2009 - 14:59 Der er 2 kommentarer

vista vil ikke logge på trådløst net

Hejsa

Jeg har en netforbindelse, der er via telefonnettet og nu vil jeg så gøre den trådløs, ved at forbinde modemmet til en trådløs router og det fungerer også fint.

så har jeg 3 bærbare i familien, hvoraf de 2 har installeret Vista og disse 2 kan sagtens se og lave forbindelse til den trådløse, men nægter at koble på internettet... der står på forbindelsen: "Kun lokalt" og når jeg prøver at diagnosticere prøver de at bilde mig ind at der ikke er forbindelse ud i verden, det siger sig selv at kobler jeg direkte på modemmet med kabel...så er der fin forbindelse...ligesom den sidste bærbare der kører xp også fint kan logge på trådløst.

Er der nogen der har ideer til hvor i vista jeg kan ændre indstillinger så det kommer til at virke?
eller er der noget andet galt??
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. august 2009 - 16:36 #1
Prøv at deaktivere firewall en kort stund, mens du prøver trådløs internet med Vistamaskine.
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. august 2009 - 10:58 #2
Er du kommet videre ?