Avatar billede bonehead Nybegynder
11. juli 2001 - 18:52 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Kan det lade sig gøre??

... at køre dual Celeron FC-PGA coppermine (850 MHz) - ex. på et Asus CUV4X-D mobo - den med Via 694x chipsættet?

Ka\' nemlig ik\' få det til at arbejde sammen...
Avatar billede blue_snow Nybegynder
11. juli 2001 - 19:01 #1
har du prøvet at ringe til en pc forhandler ?
de kan måske svare på det
Avatar billede bonehead Nybegynder
11. juli 2001 - 19:10 #2
PRC-data mener det godt kan lade sig gøre. Problemet er, at jeg sidder med delene foran mig, og det vil _ikke_ køre sammen... ikke som det står, i hvert fald.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede curtsen Nybegynder
11. juli 2001 - 19:11 #3
Lige umiddelbart skriver asus ikke at boradet understøtter Celeron.. de skriver kun p3.

Så det kan tænkes at de ikke har tænkt på support for dual celeron...

Prøv et at skrive til asus tekniske support (men vær tålmodig.. de er sløve..)
Avatar billede curtsen Nybegynder
11. juli 2001 - 19:12 #4
har du monteret begge processore
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
11. juli 2001 - 19:12 #5
det tror jeg ikke du kan
her er lidt fra  ASUS\'s website

Intel Pentium® III 133MHz FSB, Coppermine core, FC-PGA
Intel Pentium® III 100MHz FSB, Coppermine core, FC-PGA

en celeron kører kun 66 mhz fsb
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
11. juli 2001 - 19:13 #6
celeron cpu\'er kan heller ikke køre dual
Avatar billede curtsen Nybegynder
11. juli 2001 - 19:18 #7
celeron 800/850/900 skulle meget gerne køre 100 på FSB..

Har du sat din fsb til 100 ??
Avatar billede bonehead Nybegynder
11. juli 2001 - 19:19 #8
Når det hedder FC-PGA Celeron, er alt fra 800 MHz og opad med 100 MHz FSB.

Boardet kører fint med en enkelt Celeron monteret, men laver _meget_ underlige ting med dem begge to på.
Nogen, der umiddelbart kender til at køre med dual celeron? Jeg ved det kan lade sig gøre - men med hvilke modeller af dem?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
11. juli 2001 - 19:19 #9
>>curtsen, celeron understøtter ikke dual cpu
jeg var selv ved at prøve med 2 stk 300A (costa rica model)
Avatar billede curtsen Nybegynder
11. juli 2001 - 19:26 #10
Abit hat da lavet et voard til at køre dual celeron...

om der så er lavet noget specielt på boardet skal jeg ikke kunne sige..

Men jeg har hørt om flere der ikke har haft den store sucess med at køre dual celeron..

Hvis det enelig kommer til at køre er der næsten intet hentet på det..

Jeg tror nok at carsten lusk har ret i at du ikke kan køre celeron dual.. ikke uden speciel board..

Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
11. juli 2001 - 19:27 #11
>>bonehead, hvilket OS bruger du ??
det skal være NT/2000
Avatar billede msmows Nybegynder
11. juli 2001 - 19:53 #12
coppermine celeron understøtter ikke dualkørsel.
Avatar billede bonehead Nybegynder
11. juli 2001 - 21:33 #13
OS: Win2k/SuSE Linux 7.1

msmows>> CuMine Celeron understøtter ikke dual - hvorfor?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
11. juli 2001 - 23:04 #14
det er der ikke ret mange celeron cpu\'er der gør, der er en \"instruktion\" cpu\'en er født med
Avatar billede msmows Nybegynder
15. juli 2001 - 13:50 #15
>bonehead  spørg Intel ;O)
Avatar billede bonehead Nybegynder
15. juli 2001 - 17:39 #16
Intel sælger cpu\'en som en \"Uniprocessor\"-only model, lige som de gjorde med de gamle Celeron-typer. Jeg ved der er et par fyre der har gjort det med de nye FC-PGA typer, men hvordan det er blevet gjort... that\'s the question.

Bekymringen fra min side er overstået - de to Celeron CPU\'ere er returneret, og jeg venter blot på at få de rigtige P3\'ere ind ad døren. Og så ska\' der eddermuk\'me køres dual! ;-)

Pointene er blevet delt ud - hyg jer med dem. :-)

Ya\'ll have a great weekend!
Bonehead.