Avatar billede tjepsen99 Nybegynder
12. august 2009 - 10:34 Der er 3 kommentarer

Roaming profile

Jeg har kigget lidt igennem de spørgsmål der allerede er stillet. Jeg vil ikke bruge et af de allerede stillede til at få uddybet mit!
Spørgsmålet er kort sagt - skal der gøres noget lokalt på klienten for at roamingen til at virke? Jeg har ikke adgang til driften,, men har flere bruge der ikke kan f.eks slette noget de har fået lagt på deres skrivebord.
Jeg tænker på f.eks. netkort, er der parametre der skal ændres?

VH Torben Jepsen
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
13. august 2009 - 20:12 #1
hvis administratoren bestemmer at der skal køres med roaming profile, er det sådan og det kan du ikke gøre noget ved

hvis du er lokal administrator kan du jo altid slette
Avatar billede tjepsen99 Nybegynder
13. august 2009 - 22:08 #2
Hej Jonah
Jeg er helt klar over at jeg ikke kan gøre noget ved den beslutning -det vil jeg heller ikke. Mit problem er at brugerne ikke får det udbytte de er blevet lovet! Hvis en bruger sletter et dokument, som de tidligere har lat på deres skrivebord, så er det tilbage næste gang de logger på, eller hvis de går hen til en anden pc. Jeg har også brugere der ikke selv kan vælge deres egen standard printer, og det er vel ikke meningen?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
13. august 2009 - 22:18 #3
jeg ved ikke hvad der er menningen, det skal du næsten have fat i din it-afd for at få svar på
Men du har ret i at der er en fejlopsætning når brugeren ikke kan slette deres dokumenter på skrivebordet