Avatar billede pipedane Nybegynder
11. august 2009 - 14:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SPF temperror

Jeg har internet hos tdc, pro abb.
Min mailserver sender udgående post via pasmtp.mail.dk.
Jeg har en spf record der lyder: "v=spf1 include:mail.dk -all"
Min offentlige DNS ligger hos struer.net

Ovenstående har virket upåklageligt igennem flere år, men i sidste uge begyndte vi at få mails retur fra kunder der ikke accepterer spf temperror. Altså må det være inden for den seneste uge at problemet er opstået.

Jeg har prøvet flere gange at teste spf opsætningen via check-auth@verifier.port25.com og indimellem returnerer den med fejlen dnsqueryfail.
Men hvilken DNS er det der driller? min(struer.net), tdc, eller en helt tredje.

Jeg har skrevet med tdc erhvervssupport men geniet kunne kun konstatere at der var en dns server der ikke svarede (indenfor rimelig tid), men vidste ikke hvilken.

Herunder har jeg klippet resultatet fra check-auth@verifier.port25.com hvor det virker og hvor det ikke virker.

----------------------------------------------------------
SPF check details:
----------------------------------------------------------
Result:        pass
ID(s) verified: smtp.mail=martin@kunststof-kemi.com
DNS record(s):
    kunststof-kemi.com. 21600 IN TXT "v=spf1 a include:mail.dk -all"
    kunststof-kemi.com. 21600 IN A 93.162.198.142
    mail.dk. 21600 IN TXT "v=spf1 ptr:mail.dk ptr:tele.dk ptr:mailoption.dk -all"
    98.77.160.80.in-addr.arpa. 21600 IN PTR pasmtpb.tele.dk.
    pasmtpb.tele.dk. 86400 IN A 80.160.77.98
    98.77.160.80.in-addr.arpa. 21600 IN PTR pasmtpb.tele.dk.
    pasmtpb.tele.dk. 86400 IN A 80.160.77.98

----------------------------------------------------------
SPF check details:
----------------------------------------------------------
Result:        temperror (query failed)
ID(s) verified: smtp.mail=martin@kunststof-kemi.com
DNS record(s):
    kunststof-kemi.com. 21600 IN TXT "v=spf1 a include:mail.dk -all"
    kunststof-kemi.com. 21600 IN A 93.162.198.142
    mail.dk. 21600 IN TXT "v=spf1 ptr:mail.dk ptr:tele.dk ptr:mailoption.dk -all"
    98.77.160.80.in-addr.arpa. PTR (StatusDnsQueryFailed)
Avatar billede pipedane Nybegynder
11. august 2009 - 14:33 #1
Det jeg egentlig spørger om er hvem jeg skal gå til for at få løst problemet?, eller om jeg må opgive SPF på domænet så længe jeg bruger pasmtp.tele.dk
Avatar billede pipedane Nybegynder
04. september 2009 - 08:49 #2
Ingen respons så jeg lukker.