Avatar billede Slettet bruger
11. august 2009 - 10:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nyt grafikkort - passer det til min computer?

Hej alle. Jeg skal have et nyt grafikkort, men er meget i tvivl om min computer kan tage det. mit nuværende, ødelagte grafikkort er et: GeForce FX5500 256MB (Albatron) (oplysninger fra kvitteringen).og det jeg havde kig på er det her: ZOTAC GeForce 9600 GT - 512 Mb DDR3 - PCI-E 2.0 tror i min computer kan klare det? og hvis i skal bruge andre oplysninger må i sige til, jeg har bare meget besvære med at finde oplysningerne fra mit bundkort på kvitteringen. Strømforsyning: Corsair 450 Watt
Avatar billede Mivia Nybegynder
11. august 2009 - 11:36 #1
For at sige noget definitivt, skal bundkortet identificeres. Det lader dog til at du skal have et AGP kort, og altså IKKE et PCI Express 2.0 som det du har kig på. Det vil ikke passe i en AGP port.

Jeg vil foreslå at forny dit bundkort til et der understøtter PCI express, så du er en smule fremtidssikret. Du skal dog lige være opmærksom på at RAM og processor så også passer.

Ellers lyder det som det er et kort med AGP forbindelse du skal finde. (dem er der snart ikke det store udvalg af længere)
Avatar billede Jensen DK Novice
11. august 2009 - 12:35 #2
Du kan lige starte med, hvor meget vil du ofre på sagen? for det kort du har fundet kan du ikke bruge.
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2009 - 13:45 #3
Hvad vil en fornuftig pris for både bundkort og grafikkort komme til at koste? det skal bare være i mellemklassen
Avatar billede Jensen DK Novice
12. august 2009 - 06:44 #4
Du har lukket spørgsmålet, så vil du vide mere så må du oprette et nyt spørgsmål.