Avatar billede hejmathias Nybegynder
10. august 2009 - 21:59 Der er 2 kommentarer

Eksterns HD selvbyg (1,5 TB) - bedste box og bedste HD?

Boxen til min gamle MyBook er ved at dø efter 3 år, så nu skal jeg have en ny ekstern HD på 1,5 TB. Denne gang skal det være kvalivare. Jeg går efter stabilitet og levetid for data, men hastigheden er ikke en faktor, da der skal køres over USB.

Box: AC Ryan laver tilsyneladende nogle af de bedste hd-bokse. I serien AluBox er en med automatisk on/off blæser. En blæser giver i min bog længere levetid til data. Skal jeg tjekke andre solide og anerkendte mærker? Evt. som også har med automatisk blæser?

HD: Det er vist kun WD, Samsung og Seagate, der laver 1,5 TB. Jeg skal have en stille og kølig disk, der spinner ned, når den skal. Umiddelbart tænker jeg EcoGreen eller Green Caviar. Hvad kan I anbefale?

Harddisken skal ikke brænde derudaf konstant, men bruges til backup af mange cd'ere og dvd'er i fuld størrelse + alm. backup.
Avatar billede hejmathias Nybegynder
10. august 2009 - 22:46 #1
EcoGreen har 3x500 gb plader, hvor Green Caviar har 4x375 gb plader. Kan man tænke sig, at når hd'er med tre plader har været længere tid på markedet, så har producenterne fået dem afluset, så de fungerer bedre end de nye hd'er med fire plader?
Avatar billede hejmathias Nybegynder
18. august 2009 - 22:11 #2
Skulle andre interessere sig for hd-kabinetter, kan jeg anbefale denne tråd, hvor der diskuteres chipsets: http://www.fatwallet.com/forums/computers/496281

Konklusionen er at gå efter Oxford for firewire og Cypress for USB.