Avatar billede benkan Nybegynder
10. august 2009 - 20:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

XP installation fejer

Jeg har en Acer Travelmate 273 med en gyldig XP pro licens, som jeg vil installere på ny. jeg kunne ikke finde noget med recovery på harddisken, så jeg begyndte at installere XP på ny ved at formattere harddisken. Det går fint indtil den skal installere enheder og der mangler 35 min. Så stopper det hele brat.

Jeg har naturligvis forsøgt med en anden CD uden held. Desuden har jeg prøvet at installere Windows 2000 og endda en prøveversion af Windows 7. 2000 stopper præcis på samme sted og Windows 7 melder fejl midt i installationen.

Det eneste jeg har kunnet installere er Linux Ubuntu.

Jeg har mistanke til harddisken. Er der noget data som ikke kan slettes? Hvad med MBR?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
10. august 2009 - 21:43 #1
kunne se ud at det var en defekt disk, eller bad sector

hvad med en chkdsk /f
Avatar billede benkan Nybegynder
10. august 2009 - 22:00 #2
Har løst problemet, fandt denne vejledning:

http://techtracer.com/2007/03/12/xp-installation-the-34-minute-hiccup/

I mit tilfælde er det pcmcia porten som giver problemet.