Avatar billede rollosb Nybegynder
10. august 2009 - 20:39 Der er 1 kommentar

Computer vil ikke samarbejde så godt med router

Hej,

jeg er flyttet i lejlighed med en ven, som har en router (TEW633GR), som jeg har forbundet min computer til.

En meget sjov ting ved dette, at når jeg lader internettet køre trådløst over routeren på denne computer, er dette meget hurtigere end hvis den var forbundet med kabel. Da vi helst undgår trådløst af forskellige årsager, er dette lidt irriterende for mig. Der hentes med 8 kilobyte per sekund i forhold til det trådløses 1 megabyte.

Vi har prøvet at sætte kablet direkte i væggen til netforbindelsen (så det ikke går igennem routeren), og woop, der hentes med 8 megabyte per sekund.. kablet er altså okay; det er routeren og min computer, der åbenbart ikke kan samarbejde.

Jeg er umiddelbart helt blank med hensyn til hvad jeg kan gøre, for der burde jo ikke være det problem, når det virkelig kører som smurt direkte gennem væggen. Hvad kan jeg gøre?

Tak på forhånd,
Rollo
Avatar billede kgkg Nybegynder
10. august 2009 - 22:46 #1
Er det alle PC'er som har kabelforbindelse til routeren som er langsomme? Har din ven oplevet dette problem med routeren før eller er det noget som pludseligt er opstået?

1. Prøv at lave en factory reset af routeren, for at slette en mis konfigureret router.
2. Prøv med firmware opdatering.

Det kan sagtens være elektronikken der styrer LAN'et som er defekt.