Avatar billede TroelsMortensen Nybegynder
10. august 2009 - 19:02 Der er 3 kommentarer

referencer mellem ark

Jeg skal lave et regneark, hvor ark1 er grund-ark og ark 2,3 osv hver viser et udsnit af grundarket.
Ændringer skal ske i grundarket og skal bare afspejles i de efterfølgende ark.
Hvis jeg bruger: "Indsæt speciel.." Skal jeg selv rette spaltebredde og formaterer alle kolonner igen. Findes der ikke en lettere måde? Jeg ønsker bare at lave en "Kopi" der refererer til grundarket
Avatar billede jansvendsen Nybegynder
10. august 2009 - 19:21 #1
Du stiller dig i ark 2 i det felt du vil have samme information i som du indtaster i grundarket.
Skriv = og klik på den celle i grundarket du vil hente data fra, og tryk enter.

Nu har du hentet data fra grundarket og hver gang du ændre i grundarket vil cellen i ark2 ændre sig.
Avatar billede jkrons Professor
11. august 2009 - 09:42 #2
Du kan lave alle de kopier, du vil, men desværre kopieres netop kolonnebredden ikke med :-(, den skal du altgid selv tilpasse.

jansvendsen-> Din løsning vil jo også kræve at alle de nye ark skal "håndformateres", og det var det Troels ville undgå.
Avatar billede jansvendsen Nybegynder
11. august 2009 - 10:38 #3
Ja, jeg tænkte mere i retning af opdatering af data frem for at læse mellem linier at det specifikt var layoutet og ikke data der skulle opdateres