Avatar billede chris0905 Nybegynder
10. august 2009 - 17:50 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

CPU Hele tiden omkring 100%

Hey Eksperter!

Når jeg går i Jobliste og i Processer, så er der en fil der hedder "apvxdwin.exe" der hele tiden bruger omkring 99 CPU.

Det er rigtig irreterende fordi at min maskine bliver rimelig langsom af det.

Jeg har prøvet at afslutte processen, men den siger at den ikke kan.

Er der nogen der ved hvad det er, og om man kan stoppe det???

Hilsen

Chris0905
Avatar billede mads Praktikant
10. august 2009 - 18:06 #1
Har lige googlet filnavnet, og så vidt jeg kan se er det en "automatisk opodaterings service" der kører som en del af Panda AV, og Panda er afhængig af filen (sikkert derfor du ikke får lov at slette/stoppe den).
Så derfor kan konkluderes at det IKKE er en farlig fil.
Tjek her: http://www.spycheck.dk/genera.php?processfile=apvxdwin.exe&dir=a&pag=52

Men hvorfor den bruger alle dine system ressourser??? Hmm, det er ikke let at vide.
Har du prøvet en simpel ting som at genstarte din maskine og se om problemet fortsætter?

:-) Mads
Avatar billede chris0905 Nybegynder
10. august 2009 - 19:17 #2
Den har gjordt det i mange uger nu, og er blevet rimelig træt af det.

Så, ja, jeg har prøvet at genstarte.

(Håber ikke jeg lyder sur eller noget....)
Avatar billede nemlig Professor
10. august 2009 - 19:38 #3
Du kunne fx. afinstallere Panda og se hvad der så sker.
Der findes andre gode gratis alternativer, hvis Panda og din PC ikke er glade for hinanden.
Jeg selv bruger www.avast.com.
Avatar billede mads Praktikant
10. august 2009 - 21:38 #4
God idé at bruge et andet AV.
Jeg bruger selv AVG og det kører fint :-)
Avatar billede chris0905 Nybegynder
11. august 2009 - 16:01 #5
det prøver jeg lige
11. august 2009 - 16:26 #6
http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken/ - bemærk at nævnte AVG ikke er med i listen...

Direkte -> http://files.avast.com/iavs4pro/setupdan.exe
Avatar billede mads Praktikant
11. august 2009 - 17:30 #7
Ok, jeg fornemmer at 'karise_larry' ikke er så vild med AVG?
Hvad mon han og 'spywarefri-folkene' har imod AVG??
Jeg har udelukkende gode erfringer med det.

Derimod har jeg haft et par maskiner i hånden der havde fået virus til trodsa for at Avast kørte på dem!
Så hvis det stod til mig ville jeg aldrig anbefale Avast.

Kaspersky har et rigtig godt ry ogå (i hvert til fælde i min verden)

:-) Mads
Avatar billede chris0905 Nybegynder
12. august 2009 - 15:09 #8
Nogen der lige som 'karise_larry' kan sende et direkte link??

Gerne til 'AVG Free' eller andet godt AV. Hvis nogen har sådan noget. Jeg vil dog ikke ud i noget jeg skal betale for. Da jeg fik Panda ef en ven gratis.
12. august 2009 - 15:14 #9
Som sagt/skrevet -> http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken/

http://www.spywarefri.dk/software/avg-anti-virus-free-edition/ -> ...Vor mening - Dette er virkelig en light-version af en virusscanner. Den kan dårligt anbefales. Selv firmaets egen direktør siger: "Bruger du længere tid på nettet, er risikoen for snavs større, og derfor kræver det bedre beskyttelse." ...
Avatar billede nemlig Professor
12. august 2009 - 18:07 #10
Hjalp det på CPU-forbruget at afinstallere Panda?
Kan kun tilslutte mig karise_larry's forslag.
Avatar billede chris0905 Nybegynder
12. august 2009 - 20:59 #11
Jeg har afinstalleret Panda, og valgt 'COMODO Internet Security' sikkerheds pakke (det var den der var bedst ratet på spywarefri.dk).

Det virker helt fint entil videre.

Vil gerne lige se en dag eller to mere, om der skulle opstå problemer.

Men ellers tak for gode svar, vender tilbage om et par dage og uddeler pings.
Avatar billede nemlig Professor
23. august 2009 - 12:04 #12
Hejsa - hvordan er det så gået???
Avatar billede chris0905 Nybegynder
14. september 2009 - 16:27 #13
Hey Eksperter!

Har nu kørt et par uger med COMODO og er OK tilfreds med det.

Det er lidt kompliceret som der vist også er skrevet på spywarefri.dk, men pyt, det virker og det er det det skal.

Så er der den med pings;

jeg kan ikke helt finde ud af hvem der har hjulpet mest, så derfor vil jeg bede jer alle sammen smide et svar og så får I pionts.

Tak for hjælpen!

Hilsen

Christoffer
Avatar billede nemlig Professor
14. september 2009 - 21:01 #14
Jeg hopper over.
Avatar billede chris0905 Nybegynder
15. september 2009 - 16:59 #15
ok, mads og karise_larry; smid et svar!
15. september 2009 - 17:11 #16
Ping...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede mads Praktikant
15. september 2009 - 19:08 #17
Pong!
:-)