Avatar billede mcp_dk Nybegynder
10. august 2009 - 15:39 Der er 1 løsning

åbn og redigere filtype med forskellige programmer

Jeg er ved at sætte nogle thinclients op. Som kontorpakke på disse bruger vi en client/server installation af OpenOffice. Da det tager lidt tid at åbne e.g. Writer over netværket har jeg installere MS Office Viewer på Thinclient. Som det er nu åbner en .doc i MS Word Viewer og man skal højreklikke på filen -> Åbn Med -> sWriter. Jeg vil gerne have at når man højreklikker på en .doc fil har en "Rediger" mulighed som automatisk åbner filen i Writer.
Hvordan får jeg den til dette? Det skal være specifik på filtype at jeg sætter en Rediger og nærmere specificerer dette på forhånd. Jeg skal sandsynligvis rode med registreringsdatabasen men lige hvor og hvilke nøgler er jeg ikke helt klar over.
Avatar billede mcp_dk Nybegynder
11. august 2009 - 15:11 #1
jeg fandt selv løsningen ved at redigere .doc etc under filtyper og tilføje en "Rediger" med den rette dde streng.