Avatar billede stenerline Nybegynder
10. august 2009 - 15:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvilken netbook skal jeg købe?

Hej, jeg starter snart på uni og søger efter en netbook til at skrive notater på. Jeg vil gerne have en 10" skærm, men det er ikke så vigtigt som batterilevetiden. jeg har et budget på ca. 2000kr hvilken netbook er den bedste til den pris?
Avatar billede haverslev Novice
10. august 2009 - 15:29 #1
Den jeg vil anbefale, er en Asus 1000He - den har en batteri tid på 8 timer - dog står der 9,5 timer i nedenstående men det har jeg aldrig været oppe på.
http://www.netmag.dk/asus-eee-pc-1000he.html

Men du kan f.eks også købe en lidt mindre Acer Aspire one i TDC med mobiltbredbaand til en rimelig pris.
Avatar billede haverslev Novice
10. august 2009 - 15:31 #2
Avatar billede skau Nybegynder
10. august 2009 - 15:49 #3
Jeg har også en Asus 1000HE - og jeg er vildt glad for den, jeg har dog haft brug for batterilevetiden da jeg har haft den med på ferie - og den tangerer 9 timer på min.

Den booter hurtigt og fungerer perfekt og jeg har den med XP og 2 GB ram (valgte at få en ekstra gig i ... alle pengene værd (et par hundrede kroer))
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. august 2009 - 20:28 #4
Enig med Haverslev.
1000HE er nok det bedste køb pt.
Avatar billede ate Nybegynder
12. august 2009 - 10:34 #5
Hehe, det er vel mest af alt en smagssag. Jeg vil kraftigt anbefale du opgraderer dit budget en smule. Både fordi du får et bedre design (og det er nu rart den ser lidt lækker ud, ude på Uni. det er jo længe man slæber rundt på den), og fordi man let får mere for pengene. Der finde en del guides på nettet, f.eks. bedste netbook.

Asus er nok et meget godt bud. Jeg har selv en MSI Wind, men den fåes ikke med mere end 4 - 5 timer batteritid.
Avatar billede haverslev Novice
12. august 2009 - 14:23 #6
ate : "Jeg vil kraftigt anbefale du opgraderer dit budget en smule." - hvad vil opgradere?
Avatar billede haverslev Novice
12. august 2009 - 14:27 #7
Denne er "ny" på gaden, dog kendes batteritiden ikke i praksis:
Denne er også lige kommet på markedet, dog kendes batteritiden ikke i praksis :
http://www.zepto.dk/Files/15_Datasheet_Zepto_Znote_V10a_MultiLang_LOW_RES.pdf
Avatar billede stenerline Nybegynder
15. august 2009 - 11:48 #8
well... jeg har faktisk kun brug for en lille netbook der udelukkende skal bruges til noter og en smule internet, jeg kan godt se ud fra de gode indlæg herinde at Asus 1000HE ser ud som en rigtig lækker netbook, det kunne jeg også se ved at søge på google. Mit problem er at jeg kun har 2000kr plus minus 200kr og det er ret svært at se forskel på de mange billige netbooks på markedet
Avatar billede stenerline Nybegynder
15. august 2009 - 12:15 #9
jeg har lige fundet denne her : http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=635254

den skulle være med 6c batteri og wifi og på 10".
Avatar billede haverslev Novice
15. august 2009 - 16:13 #10
Den er ganske fornuftig den du selv linker til :)

PS. du skal IKKE lægge dine indlæg som "svar" - svar er ment som løsning på spørgsmålet.

Har du tjekket prisene på 1000H`en ?

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=487624

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=493714