Avatar billede ecpower Nybegynder
10. august 2009 - 14:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hardware til dedikeret MySql databaseserver

Hej

Er dernogen derude der har erfaring med Mysql databaseserver kørende under windows der kan fortælle hvad der er den bedste konfiguration er hvis man ønsker højeste performance?

Her tænker jeg på om der er noget vundet ved at køre at køre 64 bit? Er der forskel i performance på de forskellige Windows versioner? Er der er noget ved at køre med raid 0 eller raid 1+0? på system og eller datadrev?

mvh Karl H
Avatar billede arne_v Ekspert
10. august 2009 - 18:45 #1
64 bit er noedvendigt hvis MySQL skal kunne udnytte meget RAM.

Forskellen mellem Win2003, Win2008 og diverse ikke-Windows er naeppe saerligt stor performance maessigt.

RAID 0 er altfor risikabelt til database brug.

RAID 1+0 er meget anvendt til data drev.

Og saa maaske RAID 1 til system.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. august 2009 - 18:46 #2
Generelt er:
- meget RAM
- hurtige diske
- RAID controller med stor cache
godt for database servere.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2009 - 02:49 #3
OK ?