Avatar billede MPVM Nybegynder
09. august 2009 - 12:01 Der er 1 kommentar

Advanceret søgning i MySQL databasen

Hej Eksperter!

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg søger i min MySQL database sådan at den finder resultater indeholdene så mange så muglige ord som er indtastes i mit søgeord?

F.eks.:

Jeg søger efter "Søge i min MySQL databse"
Og svaret jeg kunne få er "Søg i MySQL database"

Dette finder den fordi at resultatet både indeholder "i", "MySQL" og "database" modsat søgefunktionen LIKE som kun ville finde poster indeholdene præcis det som er skrevet i min søge streng.

Tak på forhånd :D
Mathias
Avatar billede elkoger Nybegynder
09. august 2009 - 13:23 #1
Så skal du nok have gang i "match" istedet, her et et link som tror vil sætte dig igang; http://devzone.zend.com/article/1304 beskriver det ok og kommer med nogle fine eksempler :)