Avatar billede -Munken- Nybegynder
08. august 2009 - 21:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Adgang til fælles kalender online, gratis?

Nu kommer der et lidt underligt spørgsmål, og jeg aner ikke hvorvidt det kan lade sig gøre, but here goes.

Jeg overvejer lidt, hvorvidt der findes en løsning et, eller andet sted, ude på det store internet, hvor jeg kan få lov til at oprette en gratis adgang, til kalender, som jeg kan dele med andre.
Altså sådanne, at vi en 5 - 10 mennesker, kan have hver vores kalender, som vi kan dele med hinanden, således at alle kan se, hvornår andre skal noget.

Det er til privat brug, og derfor dur Google Apps, ikke rigtig, selvom det bestemt er noget ala deres løsning jeg søger.

At få en e-mail adresse med, pr bruger vi er, kan vi nok håndtere.
Men det vigtige er, at alt ligger online, at vi kan dele tingene med hinanden, og at det er nemt at gå til.

Jeg har lidt i tankerne omkring, at det skal være gratis, for skal der betales for det, kan jeg jo lige så godt, opsætte en mailserver, som så kan klare det for os.

Er der nogle af Jer, som kender til sådanne systemer???

Og ja, det er bestemt "langt ude" :-)

M.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. august 2009 - 21:47 #1
Det kan I vel med 5 almindelig gmail-konti.
Avatar billede mads Praktikant
08. august 2009 - 22:19 #2
Du skriver at "det er til privat brug, og derfor duer google-apps ikke"
Kan I ikke bare lave hver jeres ganske almindelige googlekonto?
Jeg bruger selv googlekalendfer meget aktivt, og deler bla. med mit orkester, med min dansekollega, med et par arbejdspladser mv.

Hvorfor skulle det være et problem at det er til privat brug?

Bare klø på med Googles kalendere, det er nemt, enkelt og gratis.

:-) Mads
Avatar billede ejldk Nybegynder
08. august 2009 - 23:19 #3
ville også mene at google calender burde klare opgaven ude problemer,,,
Avatar billede -Munken- Nybegynder
09. august 2009 - 12:35 #4
Det ser ud til at I har ret.

Sad den halve nat, og tjekkede Google Calender igennem, samt testede, hvorvidt det kunne køres ind i Thunderbird (hvilket det kan).

Går straks igang med at få opsat det hos de andre, således at vi kan få vores kalender op og køre.

M.
Avatar billede wuptiwupti2 Nybegynder
10. august 2009 - 20:33 #5
Jeg ville også helt klart anbefale Google Calender. Det er nemt at bruge, men i er nødt til at oprette en Gmail. Når i har gjordt det er det hele lige ud af landevjen. Du kan nemlig selv bestemme hvem af dine venner der skal se de og om det er offentligt eller privat. Det funker bare... ;)
Avatar billede mads Praktikant
10. august 2009 - 21:40 #6
Man behøver IKKE at oprette en gmail for at bruge/oprette en Google kalender. Men du skal oprette en Google-konto ja. Det kan du gøre med en hvilken som helst email.
:-) Mads
Avatar billede -Munken- Nybegynder
11. august 2009 - 22:14 #7
Ahh...

Bare for at forsætte lidt i samme tråd, så forsætter problemerne, desværre også.

Ja, man kan dele kalender, med ens venner, og jeg kan få min kalender ind i Thunderbird, hvilket alt sammen er fint nok.
Men jeg synes ikke at kunne finde en løsning på, hvordan jeg hiver mine venners kalender ind i Thunderbird.
Google er åbenbart ikke min ven mere :(

Nogle som har forslag til dette?

Gad vide hvorvidt MS Outlook kan erstatte Thunderbird efterfølgende. Nogle som kender til Google Calendar, og MS Outlook sammen?

M.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. august 2009 - 23:17 #8
Outlook 2007 kan vist kun importere den slags som en "web-kalender", der nok kan vises, men ikke integreres. Om Thunderbird gør det samme ved jeg ikke. Men det er vel ikke Googles fejl, at dine programmer ikke kan finde ud af det.

Overvej om du/I skal bruge Googles kalender rent webbaseret.
Avatar billede mads Praktikant
12. august 2009 - 00:27 #9
Gopogle har lavet et lille outlook-synkroniseringsværktøj, som jeg benytter med stor fornøjelse: https://www.google.com/support/calendar/bin/answer.py?answer=98563
Eneste minus er at det kun kan synkronisere én kalender med outlook...
Jeg har savnet at kunne synkronisere google kalenderen med min mobil, og fundet den vej omkring at min mobil synkroniserer med outlook, og outlook sync'er med google. Og det virker :-)