Avatar billede psychomania Nybegynder
08. august 2009 - 16:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hjælp til datablad forståelse søges

Hejsa Eksperter.

Jeg sider fast med et projekt som omhandler en kortlæser at typen KDE KT-2220. Jeg har skaffet en manual/datablad over kortlæseren men kan ikke rigtig gennemskue den.

Jeg skal lave et program som kan skrive på og læse fra kortet. Instruktionerene i manualen er i blok diagram og er en smule underlig formuleret efter min mening.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at lave et eksempel i C++ som måske virker?

Jeg skal bare bruge en eksempel på hvordan man skriver til den.

Her er linket til manualen: http://www.esysco.com/pdf/KT_2200.pdf.

Hilsen
Psychomania
Avatar billede bertelbrander Praktikant
09. august 2009 - 00:28 #1
Det ser ikke specielt indviklet ud.
Start med at lave et lille program der læser ét tegn af gangen og skriver det den læse ud.
Derpå kan du eksperimentere med at sende kommandoer til den.

Du kan måske få lidt inspiration til læsning og skrivning her:
http://damb.dk/comport.php

Spørg hvis du er i tvivl.
Avatar billede psychomania Nybegynder
09. august 2009 - 09:37 #2
som jeg startede med at sige... jeg skal bruge et eksempel hvor jeg skriver til kortet... ikke læse fra det ;)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
09. august 2009 - 13:00 #3
Det letteste er at starte med at læse, når du har det til at virke udvider du det til også at kunne skrive.

Det er lettest at løse denne type opgaver i små skridt.
Avatar billede psychomania Nybegynder
12. august 2009 - 19:22 #4
det ved jeg. jeg har lavet programmer der kan læse med en anden kortlæser så det er ikke et problem at læse. jeg mistænker den nye kortlæser for ikke at kunne skrive på kort selv om at http://www.elextra.dk siger at den kan.
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
22. august 2009 - 06:02 #5
Som det fremgår af databladet for KT 22x0, kan den ikke skrive, kun læse.
Så returnér den til forhandleren, som har bildt dig ind, at den kan skrive.