Avatar billede cme9000 Nybegynder
07. august 2009 - 21:25 Der er 5 kommentarer

Mappe med billeder?!?!?!

Hey derude:)

Jeg har en mappe med billeder i, som fylder en del.(29GB)

Findes der er program som kan gøre mappen mindre.??
Mappen og alle billederne skulle jo også gerne blive ved med at fungere som nu..

På forhånd tak...:)
Avatar billede tiger_dk Mester
07. august 2009 - 21:49 #1
nu spørger jeg sikker dumt, men hvorfor vil du lave den mindre, har du plads problemer ?
Avatar billede elkoger Nybegynder
07. august 2009 - 23:13 #2
http://www.easyimagesoftware.com selvom det er trial burde den kunne klare det
Avatar billede justrace Novice
08. august 2009 - 01:07 #3
Det lyder da smart at give dem en kogevask, men det er nok ikke lige hvad der er meningen.

Det ville da være ret ærgerligt at næste gang man lige skal have et nyt billede af unden printet ud, og man så ikke kan lave det større end et pasfoto uden det bliver helt grumset.

Den eneste mulighed jeg ser, er at rydde op. :)
08. august 2009 - 20:39 #4
Jeg gætter på at de billeder/dokumenter/... ligger på samme drev/partion som dit styresystem (ikke altid særligt smart...) ?
Derfor (XP) ->

Mht til af få plads på C:\ ->

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek. Hent den lille batfil, dobbeltklik på filen, og der går et split sek. Så er temp renset.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Programmer][Tilbehør][Systemværktøjer][Diskoprydning] C:
Makér alle elementer UNDTAGEN 'komprimer gamle filer'
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Strømstyring] - Fanen [Dvale]
[  ] Deaktiver Dvale
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[  ] Deaktivér Systemgendannelse
Normal Genstart
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[ x ] Aktivér Systemgendannelse.
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Mappe indstillinger] - Fanen [Vis]
[  ] Skjul beskyttede operativsystemfiler
[ x ] Vis skjulte filer og mapper

Stifinder/Denne Computer
Navigér til
C:\WINDOWS
Find mapper med navnet
$Nt*
typisk med BLÅ farve.
Slet disse mapper med indhold.
(Jeg har ~1.5Gb der lige til at slette...)
--------------------------------------------------------------------------------
14. august 2009 - 21:59 #5
(Skal du vide mere ?)