Avatar billede -zonic- Nybegynder
07. august 2009 - 11:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Oprette forum post og undgå at folk trykker opdatér og den sender formularen igen?

Hejsa,

jeg har flere steder set, bl.a. her på experten, at det er muligt at undgå at en form bliver sendt to gange, f.eks. når man poster kommentarer her på siden...

Jeg kunne godt tænke mig at lære hvordan?

når jeg laver et forumpost normalt gør jeg således:

forum.php - > forum.php?action=post

når det så er gjort, kan man trykke opdatér og så spørger den om man vil sende formularen igen.. kan man undgå det på nogen måder?
Avatar billede -zonic- Nybegynder
07. august 2009 - 11:11 #1
her på siden ser det ud som om at man bliver redirected fra en side der hedder besvar (når man poster) og så til spm siden igen, men når man trykker tilbage så kommer man ikke på besvar siden som man vil gøre i mit tilfælde hvis jeg redirectede efter min action=post... hvordan får man tilbage knappen til at springe over sidste side, for det er vel det den gør så??
Avatar billede SebastianN Nybegynder
07. august 2009 - 11:30 #2
Du skal bare redirecte en gang til slut.

forum.php --POST--> forum.php?action=post --REDIRECT--> forum.php

Det fungerer uden videre :)
Avatar billede -zonic- Nybegynder
07. august 2009 - 11:48 #3
ja, men når jeg så trykker tilbage, så har vi jo balladen :)
Avatar billede -zonic- Nybegynder
07. august 2009 - 11:48 #4
jeg vil gerne have at man ikke kan komme til action_post siden ved at trykke tilbage :)
Avatar billede SebastianN Nybegynder
07. august 2009 - 12:24 #5
Nej, når du trykker tilbage, ryger du tilbage til første side - den side hvor du opretter indlægget, og ikke din POST.

Prøv det efter, så ser du.