Avatar billede barber Nybegynder
07. august 2009 - 01:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til valg af NAS og trådløs router.

Hej, jeg søger en trådløs router og NAS som spiller sammen :)

Forestil dig en studerende med et lavt budget der ønsker at..

- Lave backup fra en 2-3 Pc'ere
- Have en Medieserver (streame music og HD video til f.eks min PS3)

Krav (Router):

Min. 300 M/mbit (Når det nu er HD video)
God rækkevidde
STABIL forbindelse (må endelig ikke falde ud)
Strømbesparende

Krav (NAS)

HD kapacitet: 1 Tb.
Strømbesparende med dvalefunktion hvis sådan noget findes (?)
Ikke nødvendigt med f.eks 2 diske der spejler hinanden.
Støjsvag

Pris/udbytte vægtes højest! Efter at have læst flere relaterede tråde, er jeg spændt på at se om det er muligt at finde en fornuftig løsning herpå. Har kigget lidt på de gængse Synology, Qnap, Buffalo og LaCie, når vi taler om NAS. Dlink, Linksys, Buffalo og Trendnet mht router. Nu er jeg så rundtosset at jeg har brug for hjælp til at finde det rigtige til mig - Tak.
Avatar billede josl Nybegynder
09. august 2009 - 21:57 #1
jeg har en synology ds 207+ til salg hvis det var noget
11. august 2009 - 21:51 #2
Jeg har selv 2 synology og syntes at det er et rigtigt godt produkt. Hvorfor syntes jeg det, det er fordi at der løbende sker udvikling til den, med nye funktioner og faciliteter. Det den ikke har idag, får den imorgen. Desuden er de meget lydhør overfor forbedringer, og har et udmærket dansk brugerinterface.

Den bruger også relativt lidt i standby og så larmer den næste ikke.

Desuden er den rigtig god til backup, det medfølgende program virker perfekt til windows.

Mine er med 2 diske for raid, det har jeg haft brug for en gang med den ene box, hvor der var fejl på en disk, derfor kunne jeg formatere den og få det op at kører igen uden tab.
Avatar billede barber Nybegynder
12. august 2009 - 00:21 #3
Tak for svar. Hvis vi antager valget mht NAS falder på synologi, så skal jeg bare finde ud af hvilken model der passer bedst til mine behov?

Raid er som sagt ikke vigtig. Men performance, strømforbrug, støj og PRIS er de afgørende parametre her..

Hvad med router, nogen bud - Any one?
Avatar billede barber Nybegynder
17. august 2009 - 17:03 #4
Valget blev en Synology DS107, fik den brugt for 600,- og gav 500,- for en 1 TB WD disk. Routeren blev en TRENDnet TEW-633GR som kostede omkring 500,-

Til prisen må jeg sige at være yderst tilfreds :D